بزرگترین مصرف کنندگان فولاد در دنیا

بزرگترین مصرف کنندگان فولاد در دنیا
بزرگترین مصرف کنندگان فولاد در دنیا

فولاد جزء آلیاژهای انعطاف پذیری شناخته می شود که موارد استفاده بسیاری دارد. همچنین این آلیاژ انعطاف پذیر در انواع مختلف وجود دارد که در مصارف گوناگون بکار می رود. برای مثال نوع فولادی که در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد با فولادی که در صنایع خودرو سازی بکار می رود متفاوت است. کشور چین در صنعت فولاد دنیا جایگاه ویژه ای دارد، زیرا این کشور بزرگترین تولید کننده ...

فولاد جزء آلیاژهای انعطاف پذیری شناخته می شود که موارد استفاده بسیاری دارد. همچنین این آلیاژ انعطاف پذیر در انواع مختلف وجود دارد که در مصارف گوناگون بکار می رود. برای مثال نوع فولادی که در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد با فولادی که در صنایع خودرو سازی بکار می رود متفاوت است.

کشور چین در صنعت فولاد دنیا جایگاه ویژه ای دارد، زیرا این کشور بزرگترین تولید کننده و همچنین مصرف کننده در دنیاست.

طبق اطلاعات بدست امده این کشور در سالی که گذشت میزانی حدود 46.2 درصد از کل حجم فولاد دنیا را مصرف کرده است که همین موجب شده تا به عنوان بزرگترین مصرف کننده شناخته شود. اتحادیه اروپا در مصرف فولاد، جایگاه دوم را در دنیا به خود اختصاص داده بطوری که در سال گذشته میزان 9.5 درصد از کل حجم فولاد دنیا را مصرف کرده است.

کشور چین نقش بسیار تاثیر گذاری بر روی بازار فولاد دنیا دارد. این تاثیر گذاری بدلیل رشد اقتصادی و صنعتی در این کشور است که موجب شده تقاضا برای فولاد در چین افزایش یابد. می توان به این نتیجه دست یافت که این رشد اقتصادی و صنعتی سبب گردید تا این کشور بتواند مصرف فولاد خود را از 28.3 درصد در سال 2004 به  46.2 درصد در سال 2015 افزایش داده و بازار را در دست گیرد.

با این تفاسیر می توان به این مهم دست یافت که توسعه بازار فولاد دنیا در گرو رشد اقتصادی کشور چین است. زیرا این کشور بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده فولاد در دنیاست و برای رونق بازار فولاد نیازمند رشد این کشور از نظر سرمایه گذاری های زیرساختی هستیم.

 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 2 از 5 - 3 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)