بلاتکلیفی بازار فولاد

بلاتکلیفی بازار فولاد
بلاتکلیفی بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، سال‌ هاست فعالان بازار فولاد از جولان مافیای این صنعت در سایه عدم نظارت وزارت صمت بر نحوه توزیع و فروش آهن و محصولات فولادی در بازار گلایه می‌کنند. اخیراً نیز با اوج‌ گیری کشمکش تولیدکنندگان سنگ آهن و فولاد، ماراتنی جدید برای افزایش...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، سال‌ هاست فعالان بازار فولاد از جولان مافیای این صنعت در سایه عدم نظارت وزارت صمت بر نحوه توزیع و فروش آهن و محصولات فولادی در بازار گلایه می‌کنند. اخیراً نیز با اوج‌ گیری کشمکش تولیدکنندگان سنگ آهن و فولاد، ماراتنی جدید برای افزایش قیمت‌ ها آغاز شده و تولید کنندگان صنایع پایین‌ دستی این صنعت را با بلا‌تکلیفی مواجه کرده است. در هفته‌ های اخیر، سیر صعودی قیمت فولاد در کشور موجب اعتراض بسیاری از تولید کنندگان شده است. 

برخی از فعالان بازار گرانی‌های اخیر آهن و محصولات فولادی را به بازی‌های پشت پرده مربوط می‌دانند و معتقدند کاهش عرضه از یک سو و واسطه‌گری دلالان از سوی دیگر موجب افزایش قیمت فولاد شده است اما آنچه مورد نقد صنایع پایین ‌دستی فولاد است، نظارت ضعیف وزارت صمت بر توزیع فولاد می‌باشد، زیرا با افزایش قیمت دلار در ۱۰ روز گذشته، بسیاری از توزیع ‌کنندگان از فروش کالا خودداری کرده و با اعلام قیمت ‌های نجومی، خریداران را دچار سردرگمی کرده‌اند.

گرانی‌ های اخیر فولاد و کمیاب شدن آن در بازار موجب واکنش نمایندگان مجلس نیز شده است، به طوری که عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با طرح این سؤال که به رغم رکود ساخت و ساز چرا قیمت‌ ها به دو برابر افزایش یافته است، خواستار پاسخگویی سرپرست وزارت صمت به این ابهامات شده است. بنا بر اظهارات کارشناسان بازار فولاد، در این بازار مافیا جولان می‌دهد و قیمت‌ها روزانه در حال افزایش است.
هیچ کمبود و مشکل برای تولید و فروش فولاد در کشور نداریم، اما متأسفانه در نبود نظارت شرکت‌های فولاد از انحصار موجود در بازار سوءاستفاده می‌کنند. این مسئله باعث شده تا قیمت فولاد به صورت روزانه افزایش یابد، هیچ اقتصادی چنین اتفاقی را نمی‌تواند بپذیرد.جایگاه نهاد‌های نظارتی این روز‌ها در حوزه فولاد بسیار ضعیف است. هم اکنون در کارخانه‌ های فولاد، شمش فولاد به وفور وجود دارد، اما توزیع قطره چکانی باعث بروز مشکلات عدیده‌ای شده و متأسفانه این روند باعث افزایش قیمت‌ها به صورت روزانه شده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)