بهبود جایگاه فولاد ایران

بهبود جایگاه فولاد ایران
بهبود جایگاه فولاد ایران

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بررسی عملکرد هشت واحد بزرگ فولاد سازی در دوره ۲ ماهه نخست امسال گویای تولید سه میلیون و ۴۲۴ هزار و ۶۷۴ تن است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش یک درصدی را نشان می دهد. بر پایه داده‌ های آماری مورد بررسی، فولاد آلیاژی یزد با تولید ۸۵ هزار و ۱۰۶ تن...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بررسی عملکرد هشت واحد بزرگ فولاد سازی در دوره ۲ ماهه نخست امسال گویای تولید سه میلیون و ۴۲۴ هزار و ۶۷۴ تن است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش یک درصدی را نشان می دهد. بر پایه داده‌ های آماری مورد بررسی، فولاد آلیاژی یزد با تولید ۸۵ هزار و ۱۰۶ تن شمش فولاد آلیاژی در ۲ ماهه ابتدایی امسال، در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ رشد ۴۲ درصدی را در بین هشت واحد فولاد ساز کشور ثبت کرد که بالا ترین میزان در بین واحد های یاد شده است.
انجمن جهانی فولاد در جدید ترین گزارش خود شرکت‌ ها و کشورهای برتر فولاد ساز جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی را معرفی کرد که براساس آن ایران از رتبه سیزدهم در سال ۲۰۱۷ به رتبه یازدهم در سال ۲۰۱۸ ارتقا یافت. بر این اساس تولید فولاد ایران در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ثبت رسید.
نکته قابل توجه اینکه کشورمان از نظر میزان تولید، هم ردیف ایتالیا در رتبه دهم قرار دارد، اما تداوم تولید در این محدوده، آن کشور را در جایگاه دهم نگه داشته است و ایران در رتبه بندی ماهانه ۲۰۱۸ توانسته بود در برخی از ماه‌ ها، رتبه دهم را از آن خود سازد .هم چنین با تولید ۱۶ میلیون و ۷۹۰ هزار تن فولاد در جایگاه نوزدهمین فولاد ساز برتر جهان ایستاد در حالی که پیش از این در سال ۲۰۱۷ با تولید ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در رتبه ۲۱ جهان قرار داشت. بررسی ها حاکی از آن است، سه مجتمع بزرگ فولاد سازی فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان  در ۲ ماهه نخست امسال به ترتیب با یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۷۶۰ تن، ۶۴۵ هزار و ۸۱۲ تن و ۴۲۱ هزار و ۱۹۵ تن تولید داشتند که بالا ترین میزان تولید شمش را به خود اختصاص دادند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)