بورس کالا درگیر وعده و وعید مسئولان

بورس کالا درگیر وعده و وعید مسئولان
بورس کالا درگیر وعده و وعید مسئولان

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازارآهن، کاهش تولید و سفته‌بازی، دلیل روند افزایشی قیمت میلگرد و ورق در بازار آهن توسط کارشناسان شناخته شد. به طوریکه قیمت میلگرد آجدار به ازای هر کیلوگرم بین۵۹۰۰ تا ۶۲۰۰ ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازارآهن، کاهش تولید و سفته‌بازی، دلیل روند افزایشی قیمت میلگرد و ورق در بازار آهن توسط کارشناسان شناخته شد. به طوریکه قیمت میلگرد آجدار به ازای هر کیلوگرم بین۵۹۰۰ تا ۶۲۰۰  هزار تومان و ورق فولادی ۶ میل تا ۱۵ میل، ۹۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم در روز گذشته معامله شد. این قیمت‌ها رکورد بالاترین نرخ‌های فولاد در تاریخ معاملات این کالا طی یک ماه گذشته را شکسته است.

مدیر فروش فولاد خوزستان دلیل این افزایش بی‌سابقه را محدودیت‌های کارخانجات برای استفاده از گاز عنوان کرد و اذعان داشت که همین مطلب سبب خاموش کردن سیستم ها در کارخانجات و به تبع آن کاهش تولید شده است. رواج سفته بازی در پایان سال به کاهش تولید داخل دامن زده و باعث رشد متداوم قیمت‌ها شده است. وی هم چنین بیان داشت که این روند ماندگار نخواهد بود و بیشتر شبیه یک شوک موقتی است و این که چقدر این شوک تداوم داشته باشد به بازار و عواملی که مطرح شد، بستگی دارد.

در حوزه بورس کالا نیز شنیده ها حاکی از افزایش حجم عرضه شمش فولادی می باشد، تا شاید به این ترتیب بتوان به تعدیل قیمت ها در بازار کمک شایانی کرد. البته افزایش وعده داده شده در حجم عرضه های شمش از روز یکشنبه به نظر بسیاری از فعالان بازار به نوعی وعده ی سر خرمن در جهت کاهش تشویش جو روانی جامه بوده است. همانطور که عنوان شد، مکانیزم فعلی در خصوص سقف باز رقابتی شمش در بورس کالا، کاملا در جهت التهاب آفرینی‌ها در بازار داخلی تعریف شده است که اثر ۴۰ الی ۵۰ درصدی افزایش قیمت داخلی طی چند ماه گذشته صحه ای بر این مطلب می باشد. با توجه به شرایط پیش آمده، تنها چیزی که فعلا می توان در خصوص چشم انداز پیش رو به ان اشاره داشت، حرکت سمت تقاضا و رحم و مروت سمت عرضه می باشد. چون عملا بازار در حال حاضر یا بدون متولی رها شده یا متولی فعلا در رکاب بزرگان بازار فولاد به بنده نوازی مشغول است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)