بورس کالا کلید قیمت گذاری فولاد

بورس کالا کلید قیمت گذاری فولاد
بورس کالا کلید قیمت گذاری فولاد

آهن پرایس: سیف الله امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در یک گفت و گوی خبری با موضوع بالاتر بودن نرخ شمش فولادی داخلی از بازار جهانی اظهار کرد: درحال حاضر قیمت گذاری زنجیره ی فولادی بر عهده ی بورس کالا می باشد. از آن زمان که معاون اول رئیس جمهور مسئولیت ...

آهن پرایس: سیف الله امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در یک گفت و گوی خبری با موضوع بالاتر بودن نرخ شمش فولادی داخلی از بازار جهانی اظهار کرد: درحال حاضر قیمت گذاری زنجیره ی فولادی بر عهده ی بورس کالا می باشد. از آن زمان که معاون اول رئیس جمهور مسئولیت قیمت گذاری محصولات فولادی را به بورس واگذار کرد، تعیین قیمت مقاطع فولادی از اختیارات وازارت صمت خارج شد و به بورس کالا واگذار شد.

امیری در ادامه افزود: دامنه ی اختیارات معاونت وازارت صمت درحوزه ی تولید فولاد است و چنانچه بخش تولید با مشکلی روبه رو شود یا حجم محصولات تولیدی کم تر از حد نیاز بازار داخلی باشد، دفتر صنایع معدنی وزارت صمت باید پاسخگوی مشکلاتی از این قبیل باشد.  مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت تاکید کرد: بر اساس آمارو ارقام موجود در دو ماهه اول سال 1400، تولید محصولات فولادی روند افزایشی داشته است. با توجه به گزارش های موجود در بخش تولید فولاد با مشکلی مواجه نبوده ایم و آنچه که باعث افزایش قیمت شمش در بازار داخلی شده است ،  نحوه ی قیمت گذاری بورس کالاست و وزارت صمت هیچ گونه دخالتی در قیمت گذاری ندارد. 

وی تصریح کرد: تاکنون در بورس کالا مواد اولیه و محصولات فولادی به اندازه کافی عرضه شده است و در این رابطه مشکلی وجود ندارد پس طبیعتا زمانی که در بخش عرضه مشکلی وجود نداشته باشد و حتی عرضه بیشتر از نیاز داخلی باشد در این شرایط محال است قیمت ها سیر نزولی نداشته باشند اما در حال حاضر روند قیمت ها افزایشی اند، ما هم منتظر هستیم تا با افزایش حجم عرضه قیمت ها افت کند چون بازار خود به خود با عرضه و تقاضا تنظیم می شود.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: پشت پرده صعودی شدن نرخ آهن

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در پایان اذعان کرد:  قیمت ها اگر با قیمت های جهانی تعیین شود قطعا با نوسان قیمت دلار قیمت محصولات نیز نوسان خواهد داشت و چون مبنای قیمت ها براساس متوسط هفته گذشته تعیین می شود وقتی قیمت دلار افزایشی است ، قیمت فولاد نیز صعودی خواهد شد.  تعیین قیمت ها دست وزارت صمت نیست بنابراین نمی توانیم بگوییم چرا قیمت ها افزایشی شده است ما می گوییم تولید زیاد شده است و با افزایش تولید مقاطع فولادی، قیمت ها باید کاهشی باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)