بومی سازی تأمین مواد اولیه

بومی سازی تأمین مواد اولیه
بومی سازی تأمین مواد اولیه

مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان در گفتگویی بیان کرد: اجرای طرح فولاد سازی در جوار کارخانه نورد در جلسه هیئت دولت مطرح و با آن موافقت شده و مجوز تاسیس توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان نیز برای این طرح اخذ شده است. امین ابراهیمی با اعلام این خبر افزود: برنده مناقصه اجرای این طرح مشخص شده و...

مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان در گفتگویی بیان کرد: اجرای طرح فولاد سازی در جوار کارخانه نورد در جلسه هیئت دولت مطرح و با آن موافقت شده و مجوز تاسیس توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان نیز برای این طرح اخذ شده است. امین ابراهیمی با اعلام این خبر افزود: برنده مناقصه اجرای این طرح مشخص شده و عملیات اجرایی از مهر آغاز خواهد شد. وی اظهار امیدواری کرد: موضوع طرح توسعه فولاد اکسین خوزستان طی سه سال از شروع عملیات اجرایی،  با حمایت سهامداران و پیگیری های مسئولان استانی آماده بهره برداری ی شود.

ابراهیمی در ادامه درباره ضرورت اجرای این طرح توضیح داد: مواد اولیه مورد نیاز شرکت از فولاد خوزستان، فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان تامین می شود که از این شرکت ها، تنها فولاد مبارکه پاسخگوی تامین مواد اولیه مورد نیاز لوله های نفت و گاز ترش است. اسلب های تجاری را فولاد خوزستان و اسلب های آلیاژی توسط فولاد هرمزگان تامین می شود. وی افزود: با همکاری این سه شرکت در تامین مواد اولیه مشکلی نداریم، اما درصورت راه اندازی نورد گرم 2 مبارکه، این شرکت اسلب های تولیدی خود را به صورت کامل برای تولید ورق گرم خودش مصرف خواهد کرد و در عمل فولاد اکسین از تولید ورق های لوله های نفتی باز خواهد ماند. از همین رو اگر طرح نورد گرم 2 فولاد مبارکه آغاز به کار کند، در بازار با فولاد مبارکه تنها 12 درصد هم پوشانی خواهیم داشت، ولی در تامین مواد اولیه 100 درصد هم پوشانی پیدا می کنیم که این موضوع به ضرر ما خواهد بود و این مهم ترین دلیل ما برای نیاز به فولاد سازی است.

ابراهیمی افزود: از طرفی برخی آلیاژهای بسیار راهبردی و مورد نیاز کشور همچون فولادهای کرایژونیک برای بومی سازی و قطع وابستگی به اسلب داخلی نیاز دارد که فولاد سازها امکان تامین آن را ندارند، از این رو در طرح فولاد سازی درصدد تامین آنها هستیم.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)