بومی سازی فولادی ها

بومی سازی فولادی ها
بومی سازی فولادی ها

آهن پرایس: رسول خلیفه‌ سلطان، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در رابطه با موضوع بومی سازی در صنعت فولاد، بیان کرد: بومی سازی در صنعت فولاد دائمی بوده و روند داخلی سازی طی 20 سال گذشته نیز ادامه داشته است. می توان گفت از بدو شکل گیری صنعت فولاد، ساخت قطعات و تجهیزات ...

آهن پرایس: رسول خلیفه‌ سلطان، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در رابطه با موضوع بومی سازی در صنعت فولاد، بیان کرد: بومی سازی در صنعت فولاد دائمی بوده و روند داخلی سازی طی 20 سال گذشته نیز ادامه داشته است. می توان گفت از بدو شکل گیری صنعت فولاد، ساخت قطعات و تجهیزات نیز در دستور کار قرار گرفته بود.

تلاش برای بومی سازی با وجود زیر ساخت هایی که برای ساخت قطعات و تجهیزات در کشور طی 20 سال گذشته به وجود آمده، با گذشت زمان سازندگان داخلی توانستند بیشتر از قبل جلوه کنند. صنعت فولاد از گذشته تا به حال همواره در حال توسعه است همچنین تولید کنندگان با در نظر گرفتن بازار رو به رشد و درحال توسعه، می توانند تجهیز ساز و ماشین ‌ساز داخلی باشند، حتی ساخت خطوط تولید را نیز در دست گرفتند.

رسول خلیفه‌ سلطان با توجه به رشد علم بومی سازی در کشور، گفت: رشد این علم سبب شده میزان زیادی از ارز در داخل کشور ذخیره شود که نسبت به اعداد آمارهای سال های گذشته، صنعتگران موفقیت بیشتری را در این زمینه کسب کرده اند و در دو سال اخیر این پیشرفت بیشتر از قبل قابل شهود بوده است و همچنین با کاهش نیاز 30 درصدی صنعت فولاد از میزان خروج ارز جلوگیری شده است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران عنوان کرد: در جهت موضوع بومی سازی، سایتی تحت عنوان طرح جامع بومی‌ سازی فولاد راه اندازی شده است که در آن تمامی تولیدکنندگان و همچنین تامین کنندگان حضور دارند. در واقع صنعتگران کالاها و نیازهای خود را با کد مشترک تعریف شده کد گذاری کرده ‌اند و تامین‌ کنندگان با ورود به فضای این سایت با نیازها آشنا می ‌شوند و در واقع یک بانک اطلاعاتی برای تولیدکنندگان فولاد و یک فضای اطلاعاتی برای تامین‌ کنندگان ایجاد شده و موجب شناخت دو طرفه می‌شود.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: معمای پیچیده فولاد گمشده

یکی از شرایط مطلوب این سایت، کل اطلاعات قطعات و تجهیزاتی که در داخل تاکنون ساخته نشده اما می توان آن ها را تولید کرد تهیه و در سایت منتشر می شود. البته با توجه به شرایط موجود در این سایت فضای رقابتی سالمی نیز شکل می گیرد. در مجموع این سامانه اگر در صنعت فولاد به خوبی عمل کند می ‌تواند به یک الگوی جامع برای سایر صنایع نیز بدل شود.

وی در پایان ذکر کرد: در تمامی صنعت ها موانعی وجود دارد که هر چه بیشتر پیش برویم در واقع از موانع عبور کرده ‌ایم، صنعت فولاد ظرفیت شکوفایی و رشد مضاعف را دارد. در حال حاضر باید تمام تمرکز خود را معطوف به صادرات کنیم که چالش‌های سر راه را محو کنیم و با قدرت فروش خارجی را نیز در پیش بگیریم و مسائلی همچون تنظیم بازار داخلی به یک مانع تبدیل شود. در واقع یکی از مانع ‌زدایی‌ های صنعت فولاد جداسازی دو مبحث تنظیم بازار داخلی و صادرات است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)