بی اثر بودن تحریم خرید فولاد

بی اثر بودن تحریم خرید فولاد
بی اثر بودن تحریم خرید فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، شایعاتی که پیرامون کاهش قیمت خودرو در منابع خبری به گوش می رسد با آنچه در واقعیت در حال رخ دادن است کاملا متضاد می باشد چرا که روزانه لیست جدیدی از افزایش قیمت ها از سوی کارخانه دار ها منتشر می شود...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، شایعاتی که پیرامون کاهش قیمت خودرو در منابع خبری به گوش می رسد با آنچه در واقعیت در حال رخ دادن است کاملا متضاد می باشد چرا که روزانه لیست جدیدی از افزایش قیمت ها از سوی کارخانه دار ها منتشر می شود.

به تحلیل کارشناسان بورس ،علت افزایش قیمت خودرو های داخلی در صورتی که هیچ تغییری در کیفیت و کمیت آن ها رخ نداده است را می توان در افت شدید فروش در صنایع فولادی جست و جو کرد.

افزایش قیمت همواره در دوران رکود اقتصادی بدون اینکه فکری برای افزایش قدرت خرید مصرف کننده بکنیم باعث افت شدید فروش می شود و عملا اتفاقی که در صنایع فولادی رخ داده است که عدم تقاضا داخل برای خرید محصولات وابسته به فولاد سبب گشته که انبارها مملو از مواد اولیه و یا محصولات تولیدی شده است که با قدرت خرید جامعه هماهنگی نداشته است.

در چنین شرایطی تنها راه برای جبران تقاضای منفی داخل افزایش روند صادرات کشور می باشد تا بدین وسیله هم از انباشت تولید جلوگیری شود و هم در شرایط تحریم از بهترین گزینه های ورود ارز به کشور می باشد.

البته شعار تحریم خرید برای افت قیمت محصولات همیشه آن طور که انتظار می رود کارساز نمی باشد چرا که به طور مثال صنعت خودروسازی در کشور ما وابسته به دولت است و در شرایط تحریم و گرانی مواد اولیه که سبب افزایش بهای تمام شده آن ها می شود به سرعت به سمت استقراض از منابع بانکی و یا پیش فروش محصولات خود می روند تا کمترین ضرر را متحمل شوند و هم چنین وجود متقاضیانی که با وجود نرخ های نجومی اعلامی هم چنان برای خرید محصولات انگیزه بالایی نشان می دهد نیز از عاملان  اصلی عدم افت قیمت محصولات فولادی و سایر محصولات در شرایط تورمی موجود در کشور می باشند.  

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 


انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • رضا
    رضا1397/11/11 - 16:17 پاسخ

    واقعا دولت باید تکلیف مردم رو روشن کنه ،یا نظارت درست وکارشناسی شده ونه تصمیمات مقطعی و بخشنامه های متناقض داشته باشه ،یا بازار را در اختیار عرضه و تقاضا ورقابت آزاد بگذارند ،دیگه کمر کسبه پایین دست ومصرف کنندگان زیر این همه بالا و پایین آمدن قیمت ها شکسته شده آخه چقدر با استرس میشه دوام آورد ، واسه همینه که هرکس فوت می‌کنه میگن خدا بیامرزدش راحت شد !