بی تدبیری در اعمال تحریم ها

بی تدبیری در اعمال تحریم ها
بی تدبیری در اعمال تحریم ها

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، توسعه صادرات فلز‌ های اساسی طی سال‌ های اخیر در دستور کار وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت بوده و دولت روی آن حساب باز کرده بود. مقایسه آمار سال‌ های اخیر نشان می‌ دهد ارزش صادرات فلزات اساسی افزایش داشته است...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، توسعه صادرات فلز‌ های اساسی طی سال‌ های اخیر در دستور کار وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت بوده و دولت روی آن حساب باز کرده بود. مقایسه آمار سال‌ های اخیر نشان می‌ دهد ارزش صادرات فلزات اساسی افزایش داشته است.
دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در ادامه اقدامات خصمانه خود، صادرات صنایع فلزی و معدنی از جمله صنایع آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران را هدف تحریم‌ قرار داد. تحریم هایی که بیشتر شبیه به یک تهدید تو خالی است و نمی ‌تواند صنایع فولادی ایران را به همین راحتی زمین گیر کند، چرا که تحریم فولاد و صنایع فلزی ایران کاری دشوار و غیر قابل اجرا می باشد و لزوما همه کشور های هدف صادرات فلزات ایران، حافظان منافع آمریکا نیستند.
هاشم مهدی زاده، عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اظهار داشت: اثر پذیری صنعت فولاد کشور از تحریم‌ ها بسیار کم است و شاید اختلال تحریم این صنایع تا ۱۵ سال آینده هم قابل مشاهده نباشد، چرا که در حال حاضر همه طرح‌ های فولادی و صنایع فلزی ایران در حال اجرا است و نیازی به سرمایه‌ گذار ندارد و در مرحله نصب ماشین‌ آلات و تست‌ های سرد و گرم و تکنولوژیک هستند.
واحد های فولادی کشور مانند ذوب آهن، فولاد خوزستان و فولاد مبارکه با برنامه ‌ریزی‌ ها و کار‌های کارشناسی که طی این چند سال در ساختار آنها صورت گرفته کاملا آماده ‌اند در مقابل تحریم‌ ها ایستادگی کنند و در مقابل تولید و مصرف مواد اولیه کارخانه ‌های کشور مشکلی با تأمین نیاز نداریم. هم اکنون با کمک واحد های  فولاد یزد و اسفراین در ساخت قطعات مورد نیاز صنعت فولاد مانعی در راه نیست و قابل ذکر است که صنعت فولاد کشور در این برهه زمانی می‌ تواند یک کارخانه‌ را از اول تا آخر به بهره برداری برساند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)