بی توجهی به مصرف کننده در بازار آهن

بی توجهی به مصرف کننده در بازار آهن
بی توجهی به مصرف کننده در بازار آهن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صمت به فاصله قیمتی فاحش بورس کالا و بازار آزاد اذعان داشت چرا که رانت در تفاوت قیمت عرضه محصولات فولادی در بورس کالا و بازار آزاد که با یک حساب سرانگشتی ماهانه به حدود ۲هزار میلیارد تومان و ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صمت به فاصله قیمتی فاحش بورس کالا و بازار آزاد اذعان داشت چرا که رانت در تفاوت قیمت عرضه محصولات فولادی در بورس کالا و بازار آزاد که با یک حساب سرانگشتی ماهانه به حدود ۲هزار میلیارد تومان و سالانه  برابر با معادل نصف یارانه ۴۰میلیون ایرانی می رسد به شدت صدای اعتراض تولیدکنندگان فولادی و مصرف کنندگان این بازار را در آورده است. در این میان اگر عدم کنترل قیمت‌ها تداوم یابد بازار بیش از پیش متلاطم می شود.

این همه التهاب در بازار آهن و نوسانات قیمت انواع آهن آلات در کشوری که امروز دهمین کشور تولید کننده مواد اولیه مقاطع فولادی در دنیا می باشد  و توانسته در سال ۹۸ حدود ۲۷ میلیون تن فولاد را در مقایسه با  ۱۸ الی ۱۹ میلیون تن  مصرف داخل تولید نماید، حتما باید مردم آن کشور احساس آرامش و آسودگی خیال در تهیه آهن آلات مصرفی خود و یا سایر ملزومات مورد نیاز خود داشته باشند که تاکنون خلاف این مطلب صادق است. برای اینکه چنین اتفاقی بیفتد، کارگروه تنظیم بازار که یک کارگروه کاملا قانونی است مصوبه‌ای در اواخر سال ۹۸ داشته که تولیدکنندگان مقاطع فولادی ۶۰ درصد تولیدات خود را در بورس عرضه کنند و ۴۰ درصد مابقی را یا صادرات کرده و یا با قراردادهای بلند مدت با شرکت‌هایی که بیشتر از ۴۰۰ هزار تن در سال نیاز دارند قرارداد ببندند و بر اساس این قرارداد پیش بروند.

در واحدهای تولیدی مصرف کننده شمش یعنی مجموعه های تولیدکننده ی میلگرد، تیرآهن و … در ارتباط با مقاطع پهن مثل ورق بنا بر  این شد که فولاد مبارکه ۴۰ درصد از ورق گرم خود را در بورس عرضه کند و ۶۰ درصد مابقی را هم به صورت مچینگ زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت به دست مردم برساند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)