بی ثباتی قیمت آهن آلات

بی ثباتی قیمت آهن آلات

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، با توجه به این که در ساختمان سازی و صنایع مرتبط آهن آلات، محصولات فولادی و انواع لوله کابرد گسترده ای دارند، بسیار منطقی به نظر می رسد که نوسان های بازار بر قیمت محصولات فولادی اثر گذار باشد...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، با توجه به این که در ساختمان سازی و صنایع مرتبط آهن آلات، محصولات فولادی و انواع لوله کابرد گسترده ای دارند، بسیار منطقی به نظر می رسد که نوسان های بازار بر قیمت آهن امروز اثر گذار باشد. به عکس کوچک‌ ترین افزایش در قیمت آهن آلاتی که معمولاً اسکلت ساختمان را شکل می‌ دهند تأثیر چشمگیری در قیمت مسکن به همراه خواهد داشت، زیرا حجم استفاده از محصولات آهنی به اندازه‌ای بالا است که حتی کوچکترین تغییر در قیمت تیرآهن موجب اختلاف زیاد در هزینه اجرا خواهد شد. بنابراین، بازارآهن و بازار مسکن یک بازار دو طرفه و وابسته به همدیگر هستند.

بورس کالا و عرضه محصولات فولادی در کالا یک عامل تاثیرگذار دیگر در قیمت محصولات فولادی است. به نظر می رسد بورس کالا جایی برای معاملات امن است که خریدار و فروشنده در آن به معامله می‌پردازند. بنابر عقیده  فعالان حوزه فولاد و آهن، استمرار و افزایش عرضه در بورس کالا می‌تواند تأثیر به‌ سزایی در آرامش بازار و ثبات قیمت مقاطع فولادی داشته باشد و میزان عرضه محدود در این بازار است که تاثیر قابل توجهی روی افزایش قیمت محصولات فولادی از جمله لوله های فولادی دارد. با رصد بورس کالا، از دیگر اتفاقات مهم بازار آهن و فولاد رکورد زنی قیمت اسلب با رقابتی قابل توجه به 9 هزار و 550 تومان به ازای یک کیلوگرم بدون احتساب ارزش افزوده رسید. 

همچنین قیمت شمش در شهریور ماه قیمت 9 هزار تومان را تجربه کرد. با ثبت این قیمت، محصولات فولادی به رکورد تاریخی قیمت خود رسیدند. بدین ترتیب محصولات فولادی روند افزایشی را در آینده خود به همراه دارند. افزایش بهای شمش فولاد به‌ عنوان محصول نیمه ساخته بر نرخ سایر محصولات فولادی از جمله لوله های درز مستقیم و بدون درز اثرگذار خواهد بود و روند صعودی قیمت مواد اولیه به سایر کالاهای تولیدی این بازار سرایت پیدا میکند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)