بی میلی خریداران مانع توسعه تولید آهن

بی میلی خریداران مانع توسعه تولید آهن
بی میلی خریداران مانع توسعه تولید آهن

گزارشات میدانی آهن پرایس از  وضعیت بازار آهن حاکی از این است که در مسیر توسعه خط تولید آهن آلات داخل کشور مشکلات بسیاری چون جهش قیمت ارز، افزایش هزینه‌های تولید و تحریم های داخلی و خارجی وجود دارد...

گزارشات میدانی آهن پرایس از  وضعیت بازار آهن حاکی از این است که در مسیر توسعه خط تولید آهن آلات داخل کشور مشکلات بسیاری چون جهش قیمت ارز، افزایش هزینه‌های تولید و تحریم های داخلی و خارجی وجود دارد. همانطور که می دانیم رقابت‌پذیری در حوزه ی  صنایع و معادن کشور نقش تعیین‌ کننده‌ای در کاهش قیمت تمام‌شده و افزایش ضریب نفوذ کالاهای تولیدی صنایع پایین‌دست مصرفی و نهایی در بازار داخلی و خارجی خواهد داشت.

اگرچه به روز نبودن فناوری اکتشاف، استخراج و فراوری معادن و صنایع معدنی، مکان‌یابی نامناسب در احداث واحدهای بزرگ صنعتی، بهره‌وری پایین سرمایه در صنایع معدنی با عمر بالا و کمبود نیروی کارِآموزش دیده و با مهارت بالا، مشارکت پایین بخش خصوصی در توسعه صنایع معدنی با مقیاس بزرگ عمده‌ترین چالش‌های افزایش رقابت‌پذیری بخش معدن و صنایع معدنی ناشی از عوامل درونی این بخش اقتصادی می باشد.

از سوی دیگر رکود موجود در بازار داخلی، مشارکت پایین سرمایه‌گذاران خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی، سیاست‌های پولی و مالی کشور، نوسان در حجم نقدینگی در جامعه، سیاست‌های وام‌دهی و نرخ‌های بالای سود بانکی، سیاست‌های مالیاتی از جمله چالش‌های افزایش رقابت‌پذیری بخش معدن و صنایع معدنی از نظر عوامل بیرونی این بخش است. با تلفیقی از چالش های درونی و بیرونی بخش معدن و صنایع معدنی به همراه ساختار دولتی، به راحتی می توان رکود حاکم بر بازار آن را درک و نسبت به آن بی تفاوت نبود.

اگرچه قیمت گذاری های اخیر در بازار و بی میلی خریداران نسبت به تهیه نیاز مصرفی خویش که مدت هاست به همین منوال باقی است نشانگر عدم درک درست مسئولان از شرایط وخیم معشیتی برای مصرف کنندگان، تولید کنندگان و توزیع کنندگان  می باشد چراکه توقف چرخه ی تولید صدمات جبران ناپذیری نه تنها بر بدنه اقتصادی بلکه بر پیکره ی فرهنگی و اجتماعی کشور وارد خواهد کرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (7)

  • مجید
    مجید1398/05/24 - 14:51 پاسخ

    مشتریان بسیار زیادی منتظر ورود آهن به کانال 3000 هستند ، منتظر با پول نقد ، اگر تولید کننده قیمت رو بزودی پایین نیاره با ورود به فصل پاییز و زمستان این رکود تا اواخر سال باقی خواهد ماند و ممکن است خیلی ها به فکر سرمایه گذاری در حوزه های دیگه باشند و بازار آهن این نقدینگی رو از دست بدهد که قطعا به ضرر تولید کننده خواهد بود . الان فصل ساخت و ساز هست و مشتریان منتظر کاهش قیمت ، اگر بازار فولاد نمیخواهد این فرصت رو از دست بدهد باید سریعا قیمتها رو کاهش بدهد .

  • شجاعی
    شجاعی1398/05/24 - 14:04 پاسخ

    اقای واقع بین سیمان گرون شد بتن گرون شد گروهی که برای المتر بندی کار میکرد التماس میکردن با متری ۳۰هزار تومان کار کنن الان ناز میکنن میگن متری ۴۸هزارتومان بلوک سیمانی گرون شد وخیلی چیزای دیگه الان چچ سودی داره که اهنم ارزون بشه نازک کاری خرجش سنگین تر از سفت کاری ب فرض اهنم ارزون شه بقیه جنس ها رو چکار میکنی ی خورده واقع بین تر باش شهید پرور این که نشد نظر داداش .

  • عرفان
    عرفان1398/05/24 - 13:21 پاسخ

    دوستان فقط نخرید قطعا و حتما کاهش پیدا میکنه این قیمتهای نجومی خریدار نداره

  • محمد رضا
    محمد رضا1398/05/24 - 13:10 پاسخ

    سلام .باور کنید از بی میلی نیست که خرید نمیکنیم بخدا از بی پولی و گرونیو بی ارزشیه پوله تورو خدا یکی مارو درک کنه

  • واقع بین
    واقع بین1398/05/24 - 10:48 پاسخ

    مردم شهید پرور خرید نکنید تا زمانی که تولید کنندگان مجبور به کاهش شده میلگرد به قیمت واقعی برسه یعنی ۳۰۰۰تومان

    • کیان کریم زاده
      کیان کریم زاده1398/05/24 - 11:55

      تو مارو بیچاره کردی آقای واقع بین الان یکساله که داری نظر میدی که نخرین ما هم حرف تو رو گوش کردیم نخریدیم آهن ارزان نشد که هیچ بقیه مصالح سربه فلک کشید وما هم اندک پس اندازی که برای خرید آهن داشتبم خرج کردیم رفت حالا شما چه جور واقع بینی هستید نمیدونم

  • احسان
    احسان1398/05/24 - 10:19 پاسخ

    تولیدکننده ی محترم با یک کاهش قیمت درست و حسابی،خودت رو از ورشکستگی و نابودی قریب الوقوع نجات بده،قیمت رو حسابی بیاری پایین ما همگی با پول نقد در خدمتیم،،،ولی تا زمانی که روی این قیمتهای مسخره پافشاری کنی،شرمنده ایم