بیشترین وابستگی به واردات در حوزه فولاد

بیشترین وابستگی به واردات در حوزه فولاد
بیشترین وابستگی به واردات در حوزه فولاد

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، بیشترین وابستگی به واردات در حوزه فولاد سازی نیز می باشد که برخی کشور ها به صورت انحصاری تکنولوژی آن را در اختیار دارند. از این رو درخصوص خود کفایی در صنعت فولاد کارشناسان بازار فولاد...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، بیشترین وابستگی به واردات در حوزه فولاد سازی نیز می باشد که برخی کشور ها به صورت انحصاری تکنولوژی آن را در اختیار دارند. از این رو درخصوص خود کفایی در صنعت فولاد کارشناسان بازار فولاد اظهار دارند، در حلقه استخراج زنجیره فولاد، اکنون جز در واردات برخی ماشین آلات معدنی به خود کفایی دست یافته ااند. به طوری که، حتی توان داخلی سازی خرد کننده ها، آسیاب ها، تغذیه کننده ها و نوار نقاله ها وجود داشته و می توان آنها را به طور کامل در داخل تامین کرد.
بدین ترتیب حتی اگر ماشین آلات معدنی را از گردونه استخراج سنتی کنار گذاشته شود، توانمندی استخراج معادن به صورت مکانیزه وجود دارد و بیش از 80 درصد تجهیزات در حوزه استخراج را می توان در داخل تولید و تامین کرد. در موضوع غنی سازی نیز توان ساخت تجهیزات، انتخاب تجهیرات و نصب و راه اندازی آنها بطور کامل وجود دارد.
در حوزه گندله سازی، نزدیک به 85 درصد تجهیزات، نرم افزار ها، سخت افزار ها و طراحی آنها را می توان در داخل انجام داد و حتی در 20 درصد باقی مانده می توان از طریق ارتباط با مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و کانون های علمی به توانایی لازم دست یافت.
 به گفته مسئولان ز، در حوزه احیاء نیز بیش از 90 درصد از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری از داخل قابل تامین است و هم اینک طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی آنها در داخل انجام می شود. در حوزه فولاد سازی، حدود 50 درصد کوره ها تامین از داخل، طراحی، نصب و راه اندازی دارند، نیمی دیگر از این حوزه که باید از خارج کشور تامین شود، تحت اختیار شرکت‌ هایی است که در این زمینه به صورت انحصاری تکنولوژی را در اختیار دارند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)