تأثیر بازار ارز بر بازار فولاد

تأثیر بازار ارز بر بازار فولاد
تأثیر بازار ارز بر بازار فولاد

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، با وجود این که برخی مبادی با اطلاعیه های فروش با تایید یا فروش متوقف شده همچنان اصرار در ملتهب نگه داشتن بازار دارند، جمع بندی ما از حال و هوای این روزهای بازار مقاطع طویل فولادی حاکی از فشار بالای فروش و عقب‌ نشینی...

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، با وجود این که برخی مبادی با اطلاعیه های فروش با تایید یا فروش متوقف شده همچنان اصرار در ملتهب نگه داشتن بازار دارند، جمع بندی ما از حال و هوای این روزهای بازار مقاطع طویل فولادی حاکی از فشار بالای فروش و عقب‌ نشینی محسوس تقاضای هیجانی بوده است. جنس تقاضای فعلی موجود در بازار عمدتا و تاکنون از نوع هیجانی و انباری بوده است که به محض اینکه احساس کند بازار به قله رسیده، خاموش خواهد شد.

شنیده های بازار شمش صادراتی طی دو روز گذشته حاکی از توقف روند افزایشی و برخی عقب‌ نشینی ها بود. بازار آزاد دلار هم اگر چه هنوز تب دار است اما از سوی دیگر اطلاع از اختلاف قیمت ۵۰۰ الی ۶۰۰ تومانی نرخ شمش کنونی، بالاتر از خط قرمز فعلی مکانیزم تنظیم بازار، شاید بتواند ترمزی برای تقاضای هیجانی بازار مقاطع طویل فولادی داخل کشور باشد. بنابر اظهارات کارشناسان بازار فولاد، از بابت نرخ صادراتی شمش کمی خیالشان راحت است که فعلا حداقل تا چند روز اگر پایین تر نیاید، بالاتر نخواهد رفت چرا که چین فعلا درگیر کرونا شده و از خرید های هیجانی شانه خالی کرده و بازار شمش صادراتی بطور کلی ارام شده است.

نگرانی ها فعلا از بابت التهابات بازار ارز است که به محض فروکش نمودن این التهابات مطمئن باشید که بازار فولاد ما مجددا دچار یک شوک معکوس و رکود سنگین خواهد شد. منتها این روند ممتد افسارگسیخته جسته و گریخته افزایش قیمتها طی هفته ها و ماه های گذشته، ضمن این که نفس مصرف کننده نهایی را در سال جاری بریده، فرصت استراحت و نفس گیری به بازار داخلی و انبارها هم تا به حال نداده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)