تأثیر سیاست های دولت آمریکا بر بازار فولاد

تأثیر سیاست های دولت آمریکا بر بازار فولاد
تأثیر سیاست های دولت آمریکا بر بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، با شروع سال 97 و تهدیدهای بین المللی آمریکا، چالش هایی در بازارهای ارز و طلا آغاز شد. از سوی دیگر خروج آمریکا از برجام تا حدودی معادلات بین المللی را بهم زد. این سیاست های سرسختانه آمریکا، کشورهای مختلفی را به چالش کشید از جمله صنعت فولاد ایران که تحت تأثیر این سیاست ها قرار گرفت. سال 2018 سالی پر متقاضی برای مواد اولیه مورد نیاز در صنعت فولادسازی  پیش بینی شده است. از سوی دیگر نیز

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد،  با شروع سال 97 و تهدیدهای بین المللی آمریکا، چالش هایی در بازارهای ارز و طلا آغاز شد. از سوی دیگر خروج آمریکا از برجام تا حدودی معادلات بین المللی را بهم زد. این سیاست های سرسختانه آمریکا، کشورهای مختلفی را به چالش کشید از جمله صنعت فولاد ایران که تحت تأثیر این سیاست ها قرار گرفت.

سال 2018 سالی پر متقاضی برای مواد اولیه مورد نیاز در صنعت فولادسازی پیش بینی شده است. از سوی دیگر نیز قیمت نفت خام روند صعودی داشته که همین امر باعث تقویت تقاضا برای فولاد شده است اما سیاست های چین بر خلاف این مسیر در حرکت است بطوری که سیاست های این کشور برای کاهش بدهی های اقتصادی موجب شده که شاهد افت تقاضا برای فولاد در چین باشیم. تنش های تجاری که بین دو اقتصاد کلان جهان وجود دارد می تواند تأثیرات خود را بر بازارهای در حال توسعه اعمال کند.

با توجه به التهابات موجود در بازار فولاد می توان به این نتیجه رسید که سیاست های دولت آمریکا بسیار تأثیرگذار بوده بطوری که قیمت ها لحظه ای در حال افزایش است و این امر باعث کاهش میزان تزریقات مالی در اقتصاد شده که یک بعد منفی برای بخش فولاد بشمار می آید. این مسئله می تواند بازارهای فولاد را با مازاد عرضه مواجه سازد و در نهایت رشد اقتصاد جهان را تحت تأثیر قرار دهد.

بازار فولاد ایران نیز تحت تأثیر این صنعت بین المللی قرار گرفته اما با توجه به مواضع کشورهای اروپایی برای همکاری با ایران در این عرصه، می توان امید داشت که بازار فولاد به رونق باز گردد. البته از ابتدای سال 97 تا انتهای بهار، واحدهای فولادسازی کشور روند رو به رشدی را در تولید داشتند که با توجه به استراتژی های انجام شده، این روند ادامه دار خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)