تأثیر فعالان بازار فولاد بر قیمت محصولات فولادی

تأثیر فعالان بازار فولاد بر قیمت محصولات فولادی
تأثیر فعالان بازار فولاد بر قیمت محصولات فولادی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بسیاری از کارشناسان  صنعت فولاد بر این نگرش هستند که برخی از متقاضیان مصرفی، محصولات خریداری شده خود را در سایر بخش ها در بازارفولاد به کار می برند و لزومی برای الباقی آن برای صرف در بورس  کالا نمی بینند. در صورتی که  برخی از فعالان بازار فولاد با هم دستی هم گروه و هم عقایدهای خود تلاش می کنند که دولت و بورس بازار را تحت تاثیر خود قرار دهند تا قیمت های بازار 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بسیاری از کارشناسان صنعت فولاد بر این نگرش هستند که برخی از متقاضیان مصرفی، محصولات خریداری شده خود را در سایر بخش ها در بازارفولاد به کار می برند و لزومی برای الباقی آن برای صرف در بورس  کالا نمی بینند. در صورتی که  برخی از فعالان بازار فولاد با هم دستی هم گروه و هم عقایدهای خود تلاش می کنند که دولت و بورس بازار را تحت تاثیر خود قرار دهند تا قیمت های بازار را ثابت نگه دارند و تولیدکنندگان را وادار کنند محصولات خود را  با پایین ترین نرخ به بازار عرضه کنند.

طبق گزارش های به دست رسیده از سوی کارشناسان صنعت فولاد، فعالیت  برخی از گروه ها نشان می دهد که عرضه چشمگیری در بورس کالا صورت نمی گیرد  و علت اصلی اختلاف قیمت بازار و بورس، گروه ها و افرادی هستند که بر سازمان اثرگذار هستند که موجب آشفتگی بسیاری از تولیدکنندگان می شوند. 

همچنین با توجه به تجربه های بدست آمده از گذشته زمانی که واردات بعضی از محصولات بازار فولاد که نمونه داخلی آن در بازار کشور وجود دارد،  با نرخ کمتری به بازار عرضه می شود،  نشان دهنده آن است که بعضی سیاست های تعرفه ای محصور شده است. با این شرایط فعلی بازار متاسفانه دولت باید از گروه ها و افرادی که با  سیاست های خلاقانه خود خواستار  دریافت مواد اولیه  در بازار فولاد با قیمت های مناسب  هستند را منع کند لذا آنها  ظاهرا به فکر توسعه فعالیت صنایع پایین دستی خود هستند اما با توجه به آمارهای بدست آمده این روند تنها برای حمایت از صنایع پایین دستی فولاد نمی باشد و به معنی پخش مواد اولیه با قیمت های مناسب نیست. قیمت ها عامل اصلی سیگنال دهی در بازار هستند که سیاست ها اتخاذ شده دولت باید متمرکز بر این موضوع باشد تا بتواند بازار فولاد را از این چالش ها نجات دهد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)