تأثیر ویروس کرونا بر بازار فولاد

تأثیر ویروس کرونا بر بازار فولاد
تأثیر ویروس کرونا بر بازار فولاد

درست زمانی که چین و امریکا برای رسیدن به توافقات دو جانبه تلاش می کردند و تنش های تجاری بین این دو کشور کمتر شده بود، داستان ویروس کرونا مجددا ابهامات و نگرانی ها را در بازار فولاد و مواد اولیه ایجاد نمود. اگرچه شاید در دراز مدت این ویروس ...

درست زمانی که چین و امریکا برای رسیدن به توافقات دو جانبه تلاش می کردند و تنش های تجاری بین این دو کشور کمتر شده بود، داستان ویروس کرونا مجددا ابهامات و نگرانی ها را در بازار فولاد و مواد اولیه ایجاد نمود. اگرچه شاید در دراز مدت این ویروس تاثیری بر نرخ تولید ناخالص داخلی چین نگذارد ولی بی تاثیر هم نخواهد بود چراکه حداقل قیمت مواد اولیه به ویژه سنگ آهن به جو روانی حاکم بر بازار بسیار حساس است. 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، معمولا ماه های ژانویه و فوریه آمار مصرف و تولید فولاد و در نتیجه تقاضای مواد اولیه در چین ضعیف می گردد و بین 4 تا 10 درصد، پایین تر از سطح میانگین قرار می گیرد. از این رو اگر ویروس کرونا در بازده زمانی خارج از تعطیلات سال نو چین همه گیر می شد، اثرات روانی وسیع تر و مخرب تری را بر بازارها برجا می گذاشت. با توجه به سرعت همه گیر شدن این ویروس، محدودیت های ترددی صادر شده است و حمل و نقل به سختی صورت می پذیرد بنابراین روند نزولی تقاضای فولاد و مواد اولیه مشهود است.

همانطور که شاهد هستیم، همیشه قیمت فولاد و مواد اولیه نسبت به اخبار واکنش سریع نشان داده و می توان گفت که افت قیمت اخیر سنگ آهن یک واکنش بیش از اندازه به رسانه ها بوده است. بنابراین با از سرگیری تدریجی تحویل کالاهایی که حملشان به تعویق افتاده، این افت قیمت جبران خواهد شد. در این بین اگر بخواهیم کمی بدبینانه تر به ماجرا نگاه کنیم، اگر دولت چین نتواند شیوع کرونا را کنترل کند و محدودیت های تردد هفته های آینده همچنان ادامه داشته باشد، با عدم حضور کارگران ساختمانی بر سر پروژه ها و توقف مصرف فولاد در این پروژه ها وضعیت بازار فولاد وخیم تر خواهد شد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • علیرصا دوستی
    علیرصا دوستی1398/11/19 - 22:15 پاسخ

    سلام آقای وزیر صنعت معدن لطفا گاریی گنید قیمت آهن لات خیلی گران شد ماچیگارگنیم با این گرانی تورا به خدا گاری گنید