تا تک رقمی شدن رتبه فولاد چند قدم باقی است

تا تک رقمی شدن رتبه فولاد چند قدم باقی است
تا تک رقمی شدن رتبه فولاد چند قدم باقی است

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طبق آخرین آمارهای اعلام شده از صنعت فولاد کشور شاهد دو پله صعود و اخذ رتبه یازدهم در تولید فولاد جهان می باشیم که این امر در شرایط بحرانی محصولات نفتی و ارزی کشور می تواند نقطه ی عطفی در ورود ارز به اقتصاد کشور باشد...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طبق آخرین آمارهای اعلام شده از صنعت فولاد کشور شاهد دو پله صعود و اخذ رتبه یازدهم در تولید فولاد جهان می باشیم که این امر در شرایط بحرانی محصولات نفتی و ارزی کشور می تواند نقطه ی عطفی در ورود ارز به اقتصاد کشور باشد.

با جابجایی های ایجاد شده در شاخص تولیدی فولاد جهان، شمارش معکوس برای تک رقمی شدن جایگاه فولاد کشور آغاز شده است که افزایش 18 درصدی تولید فولاد کشور در مقایشه با افزایش 6 درصدی فولاد دنیا، دلیل محمکی برای این ادعا می باشد.

با توجه به تحولات نیمه ابتدایی سال، و بد قولی های اتفاق افتاده از جانب غربیان غالب صنایع کشور، در مسیر پر فراز و نشیبی قرار داشته اند. که مسیر ناهموار با وجود اثرات روانی حاکم بر جامعه  توانست ضربات سنگینی را به اقتصاد جامعه وارد کند. به عنوان مثال از خودروسازی که به صنعت مادر کشور شهرت دارد ماههای زیادی اخبارهای موثق و ضد و نقیض در اقتصاد  شاهد بودیم و موج نارضایتی هر روز گسترش پیدا می کرد. در واقع آنچه در چندماهه ی گذشته بر حال و روز اقتصاد کشور گذشت هرگز چیزی نبود که مردم منتظر آن باشند زیرا بعد از مهار قیمت ارز که به حباب 20 هزار تومان رسیده بود همگی انتظار داشتند که دیگر به وضعیت قبل بر نگردیم اما آنچه اتفاق افتاد نشان داد تدبیر بسیاری از مدیران بازار و تصمیم گیران اقتصادی با وضعیت موجود سازگاری ندارد و یا بهتر بگوییم درک درستی از اتفاقات پیش رو ندارند.

با توجه به شرایط فعلی جامعه اقتصاد مقاومتی بنای تغییر در سیستم مدیریتی را مورد توجه قرار داده است و شاکله ی این نگاه از دل کارخانجانت و بخشهای خصوصی می گذرد. فولاد مبارکه در بین شرکت های پیشرو در اقتصاد مقاومتی در چندسال گذشته سیاست نوآوری را در پیش گرفته و بسیاری از تولیداتی که در سایر صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد در مجموعه ی فولاد مبارکه با هزینه ی بسیار کمتری بومی سازی شده که این موضوع به ارز آوری و تکیه بر دانش محلی کمک می کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (3)

  • محمد اکبری
    محمد اکبری1397/12/01 - 13:40 پاسخ

    چرا قیمت میلگرد پایین نمی آید

  • محمد موسایی
    محمد موسایی1397/11/21 - 11:31 پاسخ

    لطف کنید از پیش بینی قیمت در روزهای آینده مطلب بزنید

  • علی
    علی1397/11/21 - 11:21 پاسخ

    ای بابا تک رقم شدن چه دردی از دردهای ما دوا میکنه. با این قیمتهایی که هدفش فقط سرکیسه کردن مردمه. کاش تولید فولاد ما نداشتیم.