تاثیر ابلاغیه بورسی بر قیمت آهن

تاثیر ابلاغیه بورسی بر قیمت آهن
تاثیر ابلاغیه بورسی بر قیمت آهن

آهن پرایس: در روز یکشنبه نوسانات جزئی نرخ ارز ادامه داشت و به طور کلی ارز با افزایش قیمتی همراه است. در طول هفته گذشته نوسانات نرخ ارز در محدوده 23 هزار و 700 تا 24 هزار و 200 تومان بود. اما در هفته جاری کانال نوسانات جابه جا شده و در محدوده ی 24 هزار تومان الی 24هزار و 500 تومان...

آهن پرایس: در روز یکشنبه نوسانات جزئی نرخ ارز ادامه داشت و به طور کلی ارز با افزایش قیمتی همراه است. در طول هفته گذشته نوسانات نرخ ارز در محدوده 23 هزار و 700 تا 24 هزار و 200 تومان بود. اما در هفته جاری کانال نوسانات جابه جا شده و در محدوده ی 24 هزار تومان الی 24هزار و 500 تومان است. این نشان دهنده ی ریز افزایش قیمتی نرخ ارز می باشد. منتهای مراتب در روز یکشنبه نرخ دلار روی 24 هزار و 430 تومان اعلام شد و نسبت به روز پیشین خود 150 تومان کاهش داشته است. 

گویا این صبر و انتظار خریداران با امید کاهش قیمتی، فشار را بر فروشندگان وارد آورده و در برابر افزایش قیمتی مقاومت دارند. چه بسا آنچه که رویت می شود نزدیک شدن کف و سقف قیمتی به یکدیگر است. چنانکه قیمت های بالا به علت کمبود تقاضا در حال درجا زدن می باشد و از سوی دیگر فروشندگان محصولات با قیمت پایین تر به سبب ایجاد تعادل قیمتی در بورس ناگزیر به افزایش قیمت هستند. همچنان انتظار کاهش نرخ ارز متاثر از توافقات وین بر بازار سایه افکنده و در نتیجه فروشندگان مداوما فروش را بسته یا به عبارتی امروز و فردا می کنند؛ چرا که چشم انتظار تغییرات مثبت در بازار آهن هستند.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: بی تفاوتی بازار آهن به نرخ ارز

از دگر سو سازمان بورس نیز ابلاغیه ی جدیدی صادر کرده؛ بدین شرح که با وجود عدم معامله 60 تا 90 درصدی محصولات دیگر نمی توان سقف دامنه افزایش را لحاظ کرد. با این ابلاغیه شرایط برای فولادی ها تغییر کرده و دیگر برای استفاده از قیمت پایه محدودیت بیشتری دارند. شاید بتوان اظهار داشت این تصمیم از یک سو و ادامه نرخ ارز و قیمت های جهانی از دگر سو می توانند موثر شوند تا بلکه تغییرات کمتری در نرخ پایه شمش و مقاطع بورس کالا شاهد باشیم. به طور کلی با ثبات قیمتی در این روزها همراه هستیم. هر چند که این ثبات قیمتی ناشی از افزایش تولید نیست بلکه به دلیل کاهش تقاضا است. 

در روز یکشنبه کف قیمتی میلگرد با افزایش 100 تومانی؛ روی نرخ 15 هزار و 100 تومان اعلام شد. همچنین سقف قیمتی روی نرخ 15 هزار و 800 تومان در شرکت فولاد گلستان متوقف شده است. به طور کلی شاهد نه تنها ثبات قیمتی بلکه نزدیک شدن دو نرخ سقف و کف قیمتی هستیم. در بخش نبشی و ناودانی نیز به طور کلی ثبات در قیمت نبشی و قیمت ناودانی موج میزند و یک کارخانه کاهش قیمتی 50 الی 200 تومانی را لحاظ کرده است. 

بازار تیرآهن در آرامش روز را گذراند و صرفا در دو شاخه از تیرآهن ذوب آهن افزایش و کاهش 10 هزار تومانی را رویت کردیم. در بازار پروفیل برخی مبادی فروش به دلیل مشکلات مالیاتی فروش را متوقف کرده اند. اما به طور کلی شرایط مطلوب است و کاهش 100 الی 200 تومانی در قیمت اکثر محصولات موج میزند. البته بعضا برخی کارخانجات نیز ثبات قیمتی را در پیش گرفته اند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)