تاثیر تورم داخلی بر بازار آهن

تاثیر تورم داخلی بر بازار آهن
تاثیر تورم داخلی بر بازار آهن

به گزارش تحلیل گران آهن پرایس در اخبار بازار آهن، حاکی از این است تکرار فراز ها در روند سینوسی قیمت ها امری اجتناب ناپذیر است چرا که تجربه ثابت کرده است برای گذر از هر مرحله سینوسی کاهشی و افزایشی در حدود دوهفته زمان لازم است.موج افزایشی که در اواسط هفته گذشته به سرعت وارد فاز ثبات شده بود..

به گزارش تحلیل گران آهن پرایس در اخبار بازار آهن، حاکی از این است تکرار فراز ها در روند سینوسی قیمت ها امری اجتناب ناپذیر است چرا که تجربه ثابت کرده است برای گذر از هر مرحله سینوسی کاهشی و افزایشی در حدود دوهفته زمان لازم است.موج افزایشی که در اواسط هفته گذشته به سرعت وارد فاز ثبات شده بود، احتمال اینکه با همین سرعت معکوس شود و مجددا روند رو به بالا را در پیش بگیرد را تقویت می کند. در شرایط پر نوسان بازار اعلام ماندگاری کف قیمت های اعلامی بسیار دشوارمی باشد.

با توجه به جهش قیمتی ارز در سال گذشته بسیاری از بازار ها که مرتبط به بازار های خارجی و حتی تولید داخل  بوده اند، به شدت متاثر شده اند که به راحتی می توان این تاثیر را در افزایش قیمت آهن آلات مصرفی تولید شده در داخل کشور جستجو کرد.به علت همبستگی بازارها به یکدیگر جهش 4 برابری نرخ ارز در سال گذشته توانسته در بسیاری از بازار ها جهش مشابه یا اندکی کمتر از 4 برابر را ایجاد کند. بازار آهن در سال گذشته شاهد فراز و نشیب های قیمتی بسیاری  بوده  که غالبا شدت فرازهایش  بیش از فرود آن گزارش شده است. تداوم این امر توانست در سال جدید در اغلب مقاطع فولادی رکورد جدیدی  از افزایشات را به ثبت برساند اما در حوزه  فولاد داخل کشور به علت مازاد تولید ایجاد شده در پی تداوم تحریم ها امکان ثبت رکورد جدید قیمتی و افزایش محسوس بهای انواع  مقاطع فولادی در کوتاه مدت متصور نمی باشد.در صنعت فولاد نیز تطبیق قیمت فولاد بر منحنی تورم اصولا صحیح نبوده است و به عبارت ساده تر اگر شرایط اقتصادی موجود تغییر نکند در پایان سال قیمت فولاد داخل از شیب تورم عقب تر خواهد ماند، هم چنان که سال گذشته هم شاهد همین روند بودیم.

صنعت فولاد کشور علاوه بر تامین بازار داخل قابلیت صادرات  و تامین آهن آلات مصرفی در بازارهای خارجی  را نیز دارا می باشد اگر چه در  صادرات آهن آلات چالش هایی چون نوسان قیمت ارز وجود دارد که توانسته بر پیچیدگی های این کار بیافزاید و ازسوی دیگر در برخی موارد موجب می شود تا  صادرکننده با موج نااطمینانی از جانب مشتریان خارجی به علت بد قولی های حاصل از نوسانات قیمتی مواجه  گردد.

با توجه به نوسانات موجود در بازار آهن و  عدم  امکان ثبت اخبار لحظه ای در سایت، بر آن شدیم تا اخبار لحظه ای و اتفاقات بازار آهن را در کانال تلگرامی "آهن خبر" به اطلاع شما همراهان گرامی برسانیم. از این رو  می توانید با بهره گیری از اخبار کوتاه و لحظه ای ارائه شده در کانال تلگرامی آهن خبر، تصمیمات مناسب تری نسبت به انجام خرید خود اتخاذ نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

به منظور اطلاع از اخبار لحظه ای بازار آهن، فولاد و مسکن در کانال تلگرام آهن خبر عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (11)

  • علی
    علی1398/01/25 - 10:53 پاسخ

    دوسشتان کاهش آغاز شد.فولاد راد همدان که جونشو درمیوردی کاهش نداشت از دیروز تا الان 400 تومان کاهش داشته.پرایس عزیز راهنمایی کنید بنظرتون خرید کنیم یا منتظر باشیم.من فقط یه طبقه برا خودم بعد از 10 سال میخوام بسازم خواهشا راهنمایی کنید.

    • آهن پرایس
      آهن پرایس1398/01/25 - 11:04

      با احترام. قبل از اقدام به خرید حتما اخبار بازار را رصد کنید.

    • علی
      علی1398/01/25 - 11:22

      منظورم اینه آیا کاهش بیشتری دارد یا نه ؟؟متشکر کارشناس محترم پرایس

    • علی
      علی1398/01/25 - 11:29

      بسیار ممنون از راهنماییتون.خیر ببینید.پس علی الحساب یه چند روز دیگر صبر کنم فکر کنمبهتره.بازم ممنون

  • غمخوار
    غمخوار1398/01/25 - 09:44 پاسخ

    تحلیل های قبلیتون خیلی پربارتر و هیجان انگیز تر بود. چیشده پرایس عزیز؟؟|||||

  • Matin
    Matin1398/01/24 - 19:08 پاسخ

    سلام الان تکلیف ما که میخوایم خونه بسازیم واقعا چیه ؟؟ صبرکنیم یا الان بخریم توروخداراهنمایی کنین

  • بابک
    بابک1398/01/24 - 18:58 پاسخ

    با سلام. از خبرهای پرایس اینجور برداشت میشه که به امید خدا قیمت ها کاهشی میشه.

  • غلامی
    غلامی1398/01/24 - 15:32 پاسخ

    به نظر شما قیمت ها روند کاهشی خواهد داشت؟

    • آهن پرایس
      آهن پرایس1398/01/25 - 08:24

      انشالله