تاثیر شیوه نامه جدید بر بازار فولاد

تاثیر شیوه نامه جدید بر بازار فولاد
تاثیر شیوه نامه جدید بر بازار فولاد

آهن پرایس: مسعود شکوری، رئیس اتحادیه آهن ‌فروشان استان زنجان با مقصر دانستن بورس کالا در اجرای نابهنگام شیوه‌ نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد گفت: بورس کالا با اجرای نابهنگام این شیوه‌ نامه هجمه شدیدی به بازار وارد کرد و به یکباره قیمت محصولات فولادی را...

آهن پرایس: مسعود شکوری، رئیس اتحادیه آهن ‌فروشان استان زنجان با مقصر دانستن بورس کالا در اجرای نابهنگام شیوه‌ نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد گفت: بورس کالا با اجرای نابهنگام این شیوه‌ نامه هجمه شدیدی به بازار وارد کرد و به یکباره قیمت محصولات فولادی را کیلویی هزار تومان افزایش داد؛ بنابراین تا زمانی که فعالیت بورس کالا شفاف نباشد، نابسامانی قیمتی در محصولات زنجیره فولاد ادامه خواهد داشت و معلوم نیست آخر این داستان به کجا ختم می شود.

وی با بیان این که نمی‌توان قضاوت درستی درباره آینده اجرای شیوه‌نامه جدید دولت داشت، عنوان کرد: چند روز بیشتر از اجرای شیوه‌ نامه جدید دولت نگذشته است، اما اگر فعالیت بورس کالا شفاف شود و دست‌های افراد برخوردار از رانت در این حوزه کوتاه شود، می‌توان به بهبود اوضاع بازار فولاد با اجرای این شیوه‌نامه امیدوار بود.

شکوری پیش‌بینی خود از روند آینده قیمت محصولات فولادی در بازار آزاد را نیز این‌طور بیان کرد: قیمت فولاد همواره براساس نوسانات ارزی تعیین می‌شود و بنابراین در حال حاضر هم اگر نرخ دلار افزایش یابد، قیمت محصولات فولادی نیز بالا خواهد رفت. البته اکنون تقاضا برای خرید محصولات فولادی به دلیل شرایط آب ‌وهوایی پایین آمده است، چرا که در شمال و غرب کشور بارندگی‌ها آغاز شده و فصل سرما باعث توقف بخش زیادی از فعالیت‌های صنعتی و ساختمانی شده است.
رئیس اتحادیه آهن ‌فروشان استان زنجان ادامه داد: بنابراین به نظر می‌رسد تا دو ماه آینده سیر کاهشی قیمت محصولات فولادی تا حدودی ادامه داشته باشد و حتی ممکن است نرخ میلگرد به کمتر از ده هزار تومان نیز برسد؛ البته به این شرط که بهره‌ برداران از رانت در بازار ارز و فولاد کشور باعث دستکاری در قیمت‌ها نشود و اگر این افراد بازار را به حال خود بگذارند، قطعا بازار فولاد به تعادل مناسبی خواهد رسید.

شکوری شرایط قیمت محصولات فولادی در بازار استان زنجان را نیز تابع قیمت‌های کشوری دانست و گفت: وقتی فولادسازان قیمت محصولات تولیدی خود را افزایش می‌دهند، طبیعتا نرخ محصولات فولادی در سراسر کشور تحت تاثیر این روند افزایشی قرار می‌گیرد و نرخ آهن‌ آلات در تمام کشور تابع همین روند خواهد بود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)