تاثیر قطعی برق بر صنعت فولاد

تاثیر قطعی برق بر صنعت فولاد
تاثیر قطعی برق بر صنعت فولاد

آهن پرایس: یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران در رابطه با خاموشی های مکرر اظهار داشت: این حجم از خاموشی های گسترده؛ بی برنامه است؛ چرا که این خاموشی ها منجر به ضرر و آسیب گسترده به تولیدکنندگان فولاد و...

آهن پرایس: یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران در رابطه با خاموشی های مکرر اظهار داشت: این حجم از خاموشی های گسترده؛ بی برنامه است؛ چرا که این خاموشی ها منجر به ضرر و آسیب گسترده به تولیدکنندگان فولاد و محصولات فولادی می گردد. مسئولان بهتر است به جای تولید بیت کوین به فکر صنعت داخلی کشور باشند.

مصطفی عبداللهی در مورد خاموشی های اخیر انتقاد داشت و بیان کرد: این قطعی پی در پی و بی برنامه برق، کارخانه های نوردی را متضرر ساخته است. چرا که این کارخانه ها دارای کوره های پیشگرم هستند.  عملکرد کوره های پیشگرم به این صورت است که حرارت را تا هزار و 240 درجه می رسانند بعد از اینکه وزارت نیرو بدون برنامه برق را قطع می کند؛ باعث می شود شمش در مسیر نورد متوقف شود. 

این مسئله کل محصول را زیر خط تولید متوقف می کند در نتیجه باید خط باز شود و مجددا تنظیمات صورت گیرد. این حرارت ها به غلتک های کوره آسیب می زند و بایستی برشکاری صورت گیرد. از سوی دیگر شمش در کوره آماده نورد شده است حال در این بین برق قطع می شود و شمش سرد می شود. در این هنگام اکثر محصول پرت می شود و به همین واسطه کوره دچار چسبندگی می شود، در نتیجه باید کوره های 50 تا 100 تنی تخلیه شوند و مجددا شارژ شوند.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: چالش قیمت گذاری سنگ آهنی ها

باید بدانیم شمشی که از کوره خارج می شود قطعا کیفیت ابتدایی را نخواهد داشت. حتی در صورت بازگشت مجدد به کوره تقریبا 3 الی 5 درصد حجم تولیدی کارخانه ها آسیب می بیند و در نتیجه کیفیت محصول نهایی نیز کاهش می یابد.

در پی قطعی مکرر برق که روی برنامه های کارخانه تاثیر مستقیم دارد، عبداللهی اذعان داشت: با این روند نابسامان و نادیده گرفتن شرایط کارخانه ها؛ مدیران کارخانه ها نمی توانند برنامه ای منظم و منسجم برای کارگران و شیفت های کاری تنظیم کنند. در نتیجه ضررهای کلانی به تولیدات داخلی و نوردکاران کشور زده خواهد شد. 

از سوی دیگر این خاموشی ها روی کوره های ذوب نیز موثر است، چرا که وقتی کوره های ذوب به دمای بالایی رسیده که باید ریخته گری روی آن صورت گیرد در همان زمان با قطعی برق، ذوب در کوره می ماند. حال برای تخلیه کوره باید از جک هیدرولیکی و جرثقیل استفاده کنیم که چنین روندی ضرر وسیعی به فولادسازان وارد خواهد کرد. 

در نهایت امر این عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران صراحتا اعلام کرد: مسئولان به جای تولید بیت کوین؛ به تولید صنایع پایین دستی کمک کنند. چرا که این مشاغل است که اشتغال زایی می کند و تولید بیت کوین اشتغال زایی را به نابودی می کشاند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)