تاثیرات FATF بر بازار اهن و فولاد کشور

تاثیرات FATF بر بازار اهن و فولاد کشور
تاثیرات FATF بر بازار اهن و فولاد کشور

پس از تصویب لایحه FATF در مجلس شورای اسلامی، اکثر کارشناسان اقتصادی از مطلوب شدن بازار ارز خبر دادند و اظهار داشتند که به دنبال این وضعیت اقتصاد کشور وارد دوره جدیدی خواهد شد. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، مدیر اجرایی انجمن فولاد در رابطه با این طرح و تاثیراتش بر صادرات عنوان...

پس از تصویب لایحه FATF در مجلس شورای اسلامی، اکثر کارشناسان اقتصادی از مطلوب شدن بازار ارز خبر دادند و اظهار داشتند که به دنبال این وضعیت اقتصاد کشور وارد دوره جدیدی خواهد شد.

 تاثیرات FATF بر بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، مدیر اجرایی انجمن فولاد در رابطه با این طرح و تاثیراتش بر صادرات عنوان کرد: طرح FATF به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است اما نکته ای که وجود دارد این است که اجرای این طرح مستلزم تائید نهایی شورای نگهبان می باشد. چنانچه این طرح توسط شورای نگهبان تائید شود، صادرات کشور آسان خواهد و راه های ارتباط مالی کشور را با دیگر کشور ها تسهیل خواهد کرد. علی الخصوص در ارتباط با بسته‌های حمایتی اروپا در قبال خروج آمریکا از برجام که نقل و انتقالات مالی ایران و اروپا را نیز راحتر خواهد کرد.

وحید یعقوبی در ادامه افزود: در صورت اجرای FATF و انجام تعهدات اروپا، شاهد افزایش میزان صادرات محصولات فولادی خواهیم بود. بازار های سرمایه ای کشور، از هوشمندی بالایی برخوردارند. با توجه به موضوع تحریم ها، طی ماه های آتی احتمال کاهش صادرات فولاد ایران به دیگر کشور ها وجود دارد که در این راستا قیمت ارز در سرمایه فولادی ها علی الخصوص شرکت های بزرگ فولادی که صادر کننده نیز هستند و به عنوان سهام داران دلاری شناخته می شوند، کاهشی بوده و سهام آن ها نیز با کاهش مواجه خواهد شد.

یعقوبی تصریح کرد: در حال حاضر کشور ما با حدود 10 میلیون تن مازاد عرضه مواجه است که این میزان باید صادر شود. در سال گذشته حدود 8.5 میلیون تن از مازاد عرضه به دیگر کشور ها صادر شد که در سال جاری باید این میزان به 10 میلیون تن افزایش یابد. طی شش ماهه ابتدایی سال صنعت فولاد عملکرد مناسبی در زمینه صادرات داشته است اما ادامه این عملکرد در شش ماهه دوم به عواملی مانند تحریم‌ها و یا بسته‌های اتحادیه اروپا، تعاملات مالی نهایی چین و روسیه با ایران و عوامل سیاسی و اقتصادی بستگی دارد و تاثیر بسزایی بر این روند خواهند گذاشت. اما در حالت کلی در حدود ۱۰ میلیون تن مازاد بر نیاز داخلی داریم و می‌بایست بخش صادرات را توسعه بدهیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)