تاثیرات خروج ترامپ از برجام بر بازار آهن آلات

تاثیرات خروج ترامپ از برجام بر بازار آهن آلات
تاثیرات خروج ترامپ از برجام بر بازار آهن آلات

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، طی روز های اخیر شاهد نوسانات بسیار زیادی در بازار آهن الات و همچنین بازار فولاد بوده ایم که به موجب آن قیمت ها در بازار روندی صعودی را در پیش گرفته است. از مهم ترین التهابات بوجود آمده طی روز های اخیر که بر روی دیگر بازار ها تاثیر شایانی گذاشت، افزایش نرخ ارز در بازار می باشد. به دنبال بالا رفتن قیمت ارز شاید افزایش قیمت میلگرد و سایر مقاطع فولادی در بازار اهن آلات بودیم. 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، طی روز های اخیر شاهد نوسانات بسیار زیادی در بازار آهن الات و همچنین بازار فولاد بوده ایم که به موجب آن قیمت ها در بازار روندی صعودی را در پیش گرفته است. از مهم ترین التهابات بوجود آمده طی روز های اخیر که بر روی دیگر بازار ها تاثیر شایانی گذاشت، افزایش نرخ ارز در بازار می باشد. به دنبال بالا رفتن قیمت ارز شاید افزایش قیمت میلگرد و سایر مقاطع فولادی در بازار اهن آلات بودیم. همچنین در هفته گذشته شاهد افزایش نرخ شمش بوده ایم که طی هفته جاری تاثیراتش را بر قیمت آهن آلات گذاشت.

خبر های بازار اهن حاکی از وجود دو مشکل بر سر راه بازار فولاد نرخ ارز و قیمت شمش فولادی می باشد. با توجه به این موضوع که مشکلات در بازار فولاد روز به روز در حال افزایش است در نتیجه وضعیت این بازار غیر قابل پیش بینی بوده و در هر ساعت امکان دارد نغییر وضعیت دهد. طی هفته جاری شاهد افزایش بسیار زیاد نرخ مقاطع فولادی بودیم که این افزایش قیمت بدلیل افزایش نرخ شمش طی هفته گذشته بوده است.

با یک نگاه جامع به وضعیت آهن الات در هفته جاری می توان به این مهم دست یافت که قیمت ها در بازار میلگرد و دیگر مقاطع مستعد افزایش بوده اما پس از افزایش قیمت شمش و ارز در بازار به صورت ناگهانی قیمت محصولات فولادی با افزایش مواجه شد. به عقیده بسیاری از کارشناسان  فعالان در این حوزه روند افزایشی قیمت قراضه آهن و شمش فولادی دلایل بسیاری دارد که خود به تنهایی یکی از اصلی ترین دلایل افزایش قیمت روز اهن آلات در روز های اخیر می باشد.

در حال حاضر بعضی از تولید کنندگان از روند فعلی بازار تبعیت نکرده و اقدام به بالا بردن قیمت هایشان نکرده اند. در صورتیکه این کارخانه ها هم از این روند افزایشی بازار تبعیت کنند، دیگر کنترل بازار امکان پذیر نبوده و افسار پاره خواهد کرد. در نتیجه مادامی که تمامی کارخانه ها از بازار تبعیت نکرده اند می توان امید به برقراری آرامش نسبی در بازار داشت.

با توجه به وضعیت بازار آهن طی روز های آینده، با ورود به ماه رمضان خرید اهن و همچنین فروش آن با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهد شد که خود موجب تحرک قیمت ها در بازار خواهد شد.همچنین شرایط تولید برای کارخانه ها سخت شده و همین امر باعث شده تا کارخانجات در حالت سردرگمی برای اعلام قیمت بسر برند. با توجه به این وضعیت مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت ها در بازار آهن و فولاد نرخ شمش است که هر روزه در حال تغییر می باشد.

در حال حاضر با خروج ترامپ از برجام و وضع تحریم های جدید علیه ایران، احتمال بر هم خوردن وضعیت بازار اهن الات وجود دارد. اما باید با کمی تامل در انتظار مشخص شدن وضعیت بازار پس از برجام بمانیم.

مجموعه آهن پرایس در مجتمع فروش آهن آلات تهران واقع شده است که با مراجعه به سایت مجموعه اهن پرایس می توانید آدرس بازار اهن تهران را در آن بیابید. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرامی مجموعه از قیمت روز اهن آلات با خبر شده و برای مشاوره در زمینه آهن آلات و یا خرید آهن با شماره گیری 54103-021 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)