تاثیرات زلزله بر بازار فولاد

تاثیرات زلزله بر بازار فولاد
تاثیرات زلزله بر بازار فولاد

با توجه به زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در مرز کرمانشاه و ایجاد خسارت های بسیار در شهرهای غربی کشور، تمام ارگانها با هم متحد شده اند تا به هموطنان در این حادثه دلخراش کمک کنند. در این میان بخش صنعت هم به مکم زلزله زندگان پرداخته است. محمد شریعتمداری، وزیر صنعت و معدن و تجارت هم با ابراز همدردی با این خانواده های داغ دیده، به مسئولین ربط در استان کرمانشاه دستور داد تا تمام امکانات را در اختیار هموطنانمان قرار 

با توجه به زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در مرز کرمانشاه و ایجاد خسارت های بسیار در شهرهای غربی کشور، تمام ارگانها با هم متحد شده اند تا به هموطنان در این حادثه دلخراش کمک کنند. در این میان بخش صنعت هم به کمک زلزله زندگان پرداخته است. محمد شریعتمداری، وزیر صنعت و معدن و تجارت هم با ابراز همدردی با این خانواده های داغ دیده، به مسئولین ربط در استان کرمانشاه دستور داد تا تمام امکانات را در اختیار هموطنانمان قرار دهند و بدون وقفه به زلزله زدگان کمک کنند. همچنین افخمی، مدیر عامل وقت بانک صنعت و معدن هم  طی اطلاعیه ای به رؤسای شعب بانک ها در استان های کرمانشاه،ایلام و کردستان دستور داد تا با بررسی خسارت های وارد شده به صنایع، با تامین نقدینگی لازم به بازسازی دوباره آن ها کمک کنند.

تاثیر این حادثه بر بازار فولاد

به گزارش اهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، در شرایطی که بخش صنعت هم درگیر این حادثه شده است، بر بازار صنعت و صنایع فلزی هم تاثیراتی خواهد گذاشت. البته در حال حاضر تاثیر چشمگیری در روند عرضه و تقاضا مشاهده نشده و کارخانه های نام آشنا خسارت جدی ندیده اند و امیدواریم همچنان در کوتاه مدت این حادثه بر بازار فولاد بی تاثیر باشد.

با وجود این شرایط، از روز گذشته در بازار با افزایش قیمت نبسی مواجه شدیم اما همچنان برای افزایش بی رویه ناشی از زلزله باید منتظر گذر زمان بیشتر باشیم. در سمتی دیگر شاهد افزایش قیمت شمش بوده ایم که این افزایش قیمت بهانه ای برای بالا رفتن نرخ فولاد شد. با توجه به شرایط بودجود آمده اتنظار می رود تتا تقای مناسب کم کم وارد بازار شود که می تواند موجب بهبود شرایط بازار گردد. در صورتی که این وضعیت ادامه پیدا کند، احتمال تداوم افزایش قیمت ها می باشد اما نیاز به زمان بیشتری دارد. وجود مشکلات آب و هوایی بوجود آمده در نیمه غربی و شمالی کشور باعث کم شدن تقاضا در روزهای سرد سال خواهد شد البته عوامل دیگری هم می تواند بر این بازار تاثیر گذار باشد که زلزله اخیر یک نمونه از آن است که می توان به آن اشاره کرد. در حال حاضر بازار هنوز تاثیر چندانی از این حادثه نگرفته ست که این موضوع می تواند نشانه خوبی باشد اما نباید عجله کرد زیرا تاثیراتش را در بلند مدت نشان خواهد داد.

مسئله باز سازی و رشد تقاضا

با توجه به گفته های مقامات دولتی، بازسازی خانه های آسیب دیده بزودی شروع می شود. قسمتی از این بازسازی ها توسط بوسیله دولت و نهاد های زیر نظر ان انجام می گیرد، اما احتمالا برخی از پیمانکاران سابق مسکن مهر هم با فشارهای دولت مجبور به همکاری خواهند شد. در هرصورت تمام این مسائل باعث می شود تقاضای آهن و میلگرد افزایش یابد. هرچند افزایش تقاضا ناشی از وقوع چنین حوادثی به علت زیان های بسیار به اقتصاد کشور، پیامدهای مثبت و طولانی مدتی برای صنایع فلزی کشور نخواهد داشت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)