تاثیرگذاری تحریم خرید آهن بر روند بازار

تاثیرگذاری تحریم خرید آهن بر روند بازار
تاثیرگذاری تحریم خرید آهن بر روند بازار

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، طی هفته گذشته روند بازار آهن همانند هفته های پیشین کاهشی بوده اما اینبار شیب کاهش قیمت ها در بازار تیرآهن ملایم و در بازار میلگرد ها تندتر گزارش شده بود. روند نزولی قیمت ها اینبار در نبود تقاضای واقعی اتفاق افتاد...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، طی هفته گذشته روند بازار آهن همانند هفته های پیشین کاهشی بوده اما اینبار شیب کاهش قیمت ها در بازار تیرآهنملایم و در بازار میلگرد ها تندتر گزارش شده بود. روند نزولی قیمت ها اینبار در نبود تقاضای واقعی اتفاق افتاد و بررسی رفتار های این بازار گواه از وجود سیگنال های دوگانه کاهشی در این بازار می باشد، بدین معنی که جذابیت خرید در بورس کالا بیشتر از بازار های آزاد است. هرچند که این خرید در بورس کالا نسبت به روز های پررونق آن چندان به دل نمی نشیند.

در حال حاضر بازار فولاد در روز های خارق العاده ای بسر می برد، از یک سو در حدود سه هفته گذشته وجود یک جرقه در بازار موجب شد تا شاهد افزایش قیمت ها باشیم، اگرچه این روند طولی نکشید پس از آن به مدت دو هفته بازار وارد فاز کاهشی شد.

بطور معمول بازار اهن الات پس از هر دوره کاهش و افزایش قیمت ها در ابتدا روندی ثابت را در پیش می گیرد و پس از چند روز تغییر جهت می دهد. اما در شرایط فعلی شاهد این روند در بازار نیستیم بصورتی که کاهش قیمت ها در روز های ابتدایی هفته گذشته نشان داد که داده های متناقض بسیاری بر بازار حکم فرماست، گویی افزایش قیمت ها طی روز های پیشین را باور نکرده و بسرعت نسبت به تغییر روند قیمت ها عکس العمل نشان داده است.  

با توجه به وضعیت بازار آهن الات، از ابتدای هفته جاری شاهد رکود عجیبی در بازار بوده ایم گویی تحریم خرید از سوی مصرف کنندگان با جدیت صورت گرفته که بی تاثیر هم بر روند بازار نبوده است. طی چند روز اخیر پس از کاهش تقاضای خرید در بازار، قیمت ها نیز با کاهش مواجه شد که خود قابل تامل می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (10)

  • محمد قربانی
    محمد قربانی1397/10/21 - 23:10 پاسخ

    امیدوارم با افزایش قیمت،یسری هارو جو نگیره که نکنه باز ارزون نشه، با همین روند تحریم نخریدن، صدرصد بازهم قیمتها کاهشی میشه، حالا تولید کننده هی تشنج ایجاد کنه و گرون کنه، ببینم کی میخاد بخره

  • وحید
    وحید1397/10/21 - 22:21 پاسخ

    خرید آهن تحریم است به مدد الهی.

  • علی
    علی1397/10/20 - 17:47 پاسخ

    خدا خیرت پرایس ، واقعیت رو میگی بازار شدیدا رو به کاهشه ، تحریم مردم حتما بیشتر از این جواب میده ، خدا وکیلی صنعت ساختمان خوابیده و همچنین شغلهای وابسته به اون ، بازم ممنون ، خودمون هوای همو داشته باشیم

  • اسدی
    اسدی1397/10/20 - 17:37 پاسخ

    فقط تحریم.تحریم.تحریم

  • 1
    11397/10/20 - 12:24 پاسخ

    درود خدا بر تحریم کنندگان. تحریم خرید تا رسیدن به قیمت واقعی. دوستان عزیز ی که به نظرات رای مثبت می دهند لطفا خودشون هم به اندازه حتی یک جمله نظر شون رو بنویسند. قطعا افزایش تعداد نظرات در کاهش قیمت بی تاثیر نیست و موجب کاهش قیمت ها خواهد شد.هر چند که تا الان هم تاثیر گذاشته.

  • زارعی
    زارعی1397/10/20 - 11:53 پاسخ

    درود بر ملت ایران فقط تحریم خرید آهن

  • علی
    علی1397/10/20 - 11:46 پاسخ

    نقش دولت در ساماندهی بازار آهن انکارناپذیر است. بنظر دولت تصمیم خود را شروع به اقدام کرده و بی تصمیمی در آمده است. با سخنرانی دیشب رهبری و بسته شدن موضوع کانال مالی اروپا و ضرورت رسیدگی جدی به وضعیت صنعت کشور از طرف دولتمردان کلید خورد و لازم است قدرت خرید ضعیف مردم مورد توجه قرار گیرد. بخش ساختمان بدون آهن با قیمت مناسب رونق نخواهد گرفت و این نمی‌شود مگر با ثبات قیمت و حذف دلال‌های این بازار.

  • حمیدرضا واحدیان
    حمیدرضا واحدیان1397/10/20 - 11:26 پاسخ

    دست مریزاد مردم عزیز ایران باادامه تحریم خرید آهن باید به کارخانه دارای مرفه نشون بدیم همیشه چیزی نمیشه که اونا میخوان واینکه میگن حق با مشتریه فقط شعار نیست

  • محمدم
    محمدم1397/10/20 - 11:10 پاسخ

    تحریم.تحریم.تحریم

  • مهدی
    مهدی 1397/10/20 - 10:48 پاسخ

    تجار طماع عادت به غارت مردم کردند قیمت واقعی آهن در این شرایط بازار کمتر از ۳هزار تومان است ، تفاوت قراضه با آهن نو ۵۰۰ تومان بوده همیشه، الان آهن قراضه را برای ذوب و نورد ۲۱۰۰ میخرن بس چرا آهن نو ۳۵۰۰ باید باشه؟ دست از موج سواری و غارت مردمی که فریاد رسی ندارن بردارید به وجدانتان رجوع کنید !