تجارت پر سود ورق های سرد فولادی

تجارت پر سود ورق های سرد فولادی
تجارت پر سود ورق های سرد فولادی

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، تجارت ورق‌ های سرد فولادی عمدتا به ‌صورت منطقه ‌ای انجام می‌شود. در این گزارش تجارت ورق سرد فولادی در سال 2018 مورد بررسی قرار گرفته است. کشور های کره جنوبی، چین، ژاپن، بلژیک، آلمان، تایوان، روسیه، اوکراین...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، تجارت ورق‌ های سرد فولادی عمدتا به ‌صورت منطقه ‌ای انجام می‌شود. در این گزارش تجارت ورق سرد فولادی در سال 2018 مورد بررسی قرار گرفته است. کشور های کره جنوبی، چین، ژاپن، بلژیک، آلمان، تایوان، روسیه، اوکراین، ایتالیا و هند جزو بزرگ‌ ترین صادر کنندگان ورق سرد فولادی طی سال گذشته میلادی بودند. توجه به این نکته ضروری به‌ نظر می‌ رسد که محصولات فولادی، در حجم بالا تجارت می ‌شوند. بنا بر این اغلب تجارت این محصولات به‌ صورت منطقه‌ ای انجام می‌ شود. در واقع نزدیکی و راه ارتباطی آسان، تاثیر بسزایی در رونق تجارت این محصولات میان کشورهای مختلف دارد.
کره جنوبی در سال گذشته میلادی نزدیک به 4 میلیون تن ورق سرد فولادی را صادر کرد و در جایگاه نخست قرار گرفت و عنوان بزرگ‌ ترین صادرکننده این محصول را به خود اختصاص داد. این کشور یکی از بزرگترین فولاد سازان دنیا است. کره جنوبی در سال 2018، بیش از 72 میلیون تن فولاد خام تولید کرد و در جایگاه پنجم دنیا از منظر تولید این محصول قرار گرفت.
شرکت پوسکو بزرگ‌ ترین فولاد ساز این کشور است که بخش عمده (یعنی بیش از 42 میلیون تن) از کل تولید فولاد کره جنوبی را در اختیار دارد. این شرکت که یکی از شرکت‌ های پیشرفته فولادی در دنیا شناخته می ‌شود، تولید کننده اصلی ورق سرد فولادی در کره جنوبی محسوب می‌شود. بیشترین صادرات کره جنوبی به ترتیب به کشور های چین، ژاپن، مکزیک، تایلند و هند انجام شده است. کره جنوبی در سالی که گذشت بیش از 880 هزار تن ورق فولادی به چین صادر کرد. این 2 کشور در همسایگی هم قرار دارند. این موضوع را باید از دلایل اصلی رونق تجارت این محصول میان آن 2 دانست.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • مشتاقی
    مشتاقی1398/04/05 - 11:08 پاسخ

    بچچچچچچچه هاااااا آهن گرون شد واااااای راد همدان ۲۰ تومن گروننننن شد واااای