تحقق چشم انداز 1404 نزدیک است

تحقق چشم انداز 1404 نزدیک است
تحقق چشم انداز 1404 نزدیک است

 محمود اسلامیان، رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در گفتگویی با اشاره به اولویت های صنعت فولاد کشور اظهار داشت: در حال حاضر اولویت صنعت فولاد کشور تامین نیاز داخل کشور می باشد. که پس از تامین نیاز داخلی اقدام به صادرات خواهیم کرد. میزان صادرات در سال گذشته هشت میلیون تن گزارش شده است. به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، اسلامیان در ادامه اظهار داشت: میزان تولید فولاد خام در سال گذشته حدود 21.8 میلیون بوده است که در سال جاری 

 محمود اسلامیان، رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در گفتگویی با اشاره به اولویت های صنعت فولاد کشور اظهار داشت: در حال حاضر اولویت صنعت فولاد کشور تامین نیاز داخل کشور می باشد. که پس از تامین نیاز داخلی اقدام به صادرات خواهیم کرد. میزان صادرات در سال گذشته هشت میلیون تن گزارش شده است.

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، اسلامیان در ادامه اظهار داشت: میزان تولید فولاد خام در سال گذشته حدود 21.8 میلیون بوده است که در سال جاری قرار است تولید آن به 24 میلیون تن رسد. در حال حاضر میزان ظرفیت تولید فولاد کشور به حدود 32 میلیون تن رسیده که بر اساس چشم انداز 1404 قرار است تا سال 1404 میزان ظرفیت تولید به 55 میلیون تن افزایش یابد. در حال حاضر حدود 60 درصد راه برای رسیدن به 55 میلیون تن پیمود ه شده است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر می توانیم ادعا کنیم که صنعت فولاد کشور خود کفا شده است اما برای دستیاب به چپشم انداز 1404 باید تلاش بیشتری صورت گیرد. در حال حاضر میزان خود کفایی صنعت فولاد کشور حدود 95 درصد می باشد که با استفاده از مواد اولیه و امکانات داخلی توانسته به این خود کفایی دست یابد. در نتیجه نباید در داخل کشور با سیاه بازی به صنعت فولاد اسیب رسانیم.

محمد اسلامیان اضافه کرد: امروز کشور ما جایگاه سیزدهم تولید کننده فولاد را در جه از آن خود کرده است. این در شرایطی است که طی یک دهه اخیر در سال حدود 9 میلیون تن فولاد به کشور ما وارد شده است. با توجه به این موضوع، توانایی کنونی این صنعت نشان از قابلیت مهندسان و متخصصان داخلی و نیروی انسانی توانمند کشور می باشد که توانسته اند این صنعت را خود کفا کنند.

در سال جاری قرار است میزان تولیدمان را نسبت به سال گذته 10 درصد افزایش دهیم که این امر نشان از ندیک شدن به چشم انداز 1404 می باشد. اگرچه هدف چشم انداز 1404 تنها تامین نیاز داخل نبوده و قرار است حدود 15 تا 20 میلیون تن از تولیداتمان به بازار های خارجی صادر شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)