تحلیل آینده فولاد کشور

تحلیل آینده فولاد کشور
تحلیل  آینده فولاد کشور

به تحلیل آهن پرایس دراخبار بازار فولاد، بازار خودرو و فولاد از جمله بازارهایی هستند که این روزها به شدت زیر ذره بین کنترل نهادهای نظارتی می باشند چراکه دولت مردان علاقه ای به افزایش قیمت در این دو بخش ندارد...

به تحلیل آهن پرایس دراخبار بازار فولاد، بازار خودرو و فولاد از جمله بازارهایی هستند که این روزها به شدت زیر ذره بین کنترل نهادهای نظارتی می باشند چراکه دولت مردان علاقه ای به افزایش قیمت در این دو بخش ندارد و همین امر سبب گلایه تولیدکنندگان این دو صنف شده است . آنها معتقدند افزایش کلی و جامع هزینه ها در تمامی ابعاد جامعه فعالیت آنها را نیز تحت شعاع خود قرار داده است.

البته کنترل بازار خودرو به علت مافیای موجود در این بخش بسیار سخت تر از نظارت بر سایر بازارهای مرتبط با بخش فولادمی باشد و همین امر در شرایطی ارزی کشور که اولویت اصلی خود را  در بخش صادرات بازگشت ارز قرار داده است غفلت از آن نوعی فاجعه ملی می باشد. احتمالا هیچ مدیر فولادی علاقه ای ندارد که به جرم افزایش قیمت تحت پیگرد قرار بگیرد مخصوصا با علم به این که  با توجه به قانون همبستگی بازارها احتمالا بازار فولاد هم تا سال۱۴۰۰جهش آن چنانی را تجربه نخواهد کرد.به علاوه به دلیل بحث کنترل بازار و مازاد تولید فولاد، شاید حال این بخش از بقیه بازارها نامساعد تر باشد.

از سوی دیگر در بازار فولاد مشکل دیگری که تا حدودی آزار دهنده دیده می شود عدم تطابق نرخ واقعی معاملاتی بازار داخلی با توجه به پیشنهاد بنکداران می باشد که با نرخ های اعلام شده دفاتر رسمی؛ در تعداد معدودی از این مبادی که بیشتر در سقف قیمت بازار  فعالیت نموده و در یک سوم بالایی جدول رده بندی قیمتها جای دارند؛ بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان اختلاف دیده می شود؛ از طرفی با توجه به اعلام رسمی دفتر فروش کارخانه ها نه می توان اسم این اختلاف فاحش را تخفیف گذاشت و نه در ظاهرا کاهش قیمتی گزارش می شود؛ این وضعیت نه برای فعالان بازار  نه برای متقاضیان آن جالب  است البته گزارشات حاکی از این است که تعداد این مبادی با توجه به رصدهای صورت گرفته به تعداد انگشتان یک دست نیز نمی رسد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)