تحلیل بازار فولاد جهانی

تحلیل بازار فولاد جهانی
تحلیل بازار فولاد جهانی

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، از اواخر هفته گذشته وضعیت قیمت سنگ آهن وارداتی در کشور چین مطلوب شد و به حدود 69 دلار در هر تن خشک سی اف آر رسید. علاوه بر این، طی هفته گذشته میزان موجودی بنادر سنگ اهن در این کشور کاهش یابد و کارخانه های بسیاری سعی بر خرید این محصول داشتند...

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، از اواخر هفته گذشته وضعیت قیمت سنگ آهن وارداتی در کشور چین مطلوب شد و به حدود 69 دلار در هر تن خشک سی اف آر رسید. علاوه بر این، طی هفته گذشته میزان موجودی بنادر سنگ اهن در این کشور کاهش یابد و کارخانه های بسیاری سعی بر خرید این محصول داشتند تا بتوانند در تعطیلات اکتبر از کمبود احتمالی مواد اولیه سنگ آهن جلوگیری کنند. در نتیجه طی هفته جاری احتمال مسکوت ماندن بازار بسیار بالاست.

همچنین قیمت سنگ آهن مگنتیت خلوص 61 درصد در ایران از حدود 30.7 دلار به 28.9 دلار در هر تن  فوب کاهش یافت. طبق بررسی های صورت گرفته، قیمت سنگ آهن هماتیت خلوص 61 درصد در کشور پس از 1.70 دلار کاهش به قیمت 25.2 دلار در هر تن فوب رسید.

خبر های بازار فولاد حاکی از ثبات بازار واردات قراضه در ترکیه می باشد. در این کشور قیمت قراضه کلاس 1 و 2 خلوص 20-80 در حدود 321 دلار در هر تن سی اف آر اعلام شد که این میزان در مقایسه با آخرین نرخ اعلامی نوسان زیادی نداشته است. همچنین در جنوب شرق آسیا قیمت قراضه سنگین 20-80 ۸۰ کانتینری وارداتی، 332 دلار در هر تن سی اف آر تایوان اعلام شد که نشان از ثبات قیمت این محصول می باشد.

بازار داخلی و صادراتی بیلت ترکیه در هفته گذشته روندی کاهشی داشت. زیرا میزان تقاضا برای این محصول کاهش یافته بود. قیمت صادراتی این محصول پس از 5 دلار افت، به قیمت 485 تا 495 دلار در هر تن فوب رسید. همچنین قیمت این محصول در بازار داخلی بطور میانگین در حدود 483 تا 490 دلار هر تن فوب گزارش شده که کاهش 6 دلاری را به ثبت رسانده است.

قیمت میلگرد نیز در بازار های صادراتی ترکیه حدود 515 تا 520 دلار هرتن فوب اعلام شد اما خریدارن به دنبال نرخ های 500 تا 505 دلار بودند. در بازار داخلی ترکیه کارخانه‌ها سعی بر این داشتند تا قیمت را در ۵۱۵ تا ۵۲۵ دلار هر تن درب کارخانه نگه دارند اما تقاضا ناچیز بود و این اتفاق رخ نداد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)