تحول آفرینی در عرصه صنعت فولاد

تحول آفرینی در عرصه صنعت فولاد
تحول آفرینی در عرصه صنعت فولاد

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، یکی از راه‌ های تحول آفرینی در عرصه صنعت تغییراتی است که در عرصه مدیریتی شرکت‌ ها روی می‌ دهند. مدیران جدید با توجه به افق‌ های دید تازه ای که دارند می توانند...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، یکی از راه‌ های تحول آفرینی در عرصه صنعت تغییراتی است که در عرصه مدیریتی شرکت‌ ها روی می‌ دهند. مدیران جدید با توجه به افق‌ های دید تازه ای که دارند می توانند تحول‌ هایی جدی را در حوزه فعالیت خود ایجاد کنند.در این زمینه در حوزه صنعت فولاد تجربه های جدید مدیریتی وجود دارد که توجه به عملکرد آنها در این عرصه می تواند تغییراتی جدی را برای آینده رقم بزند.
در جهان امروز فولاد یکی از مولفه های صنعتی شدن به شمار می رود و کشور های صنعتی رقابت شدیدی را برای ارتقای جایگاه و ظرفیت تولید، نوآوری، خلاقیت، بهبود مزیت نسبی، سود آوری، بهبود فرآیند زنجیره تولید و دسترسی به بازار های هدف در پیش گرفته اند. 
جمهوری اسلامی ایران هم با هدف تنوع بخشی به منابع درآمدی و و عبور از اتکا بیش از اندازه به نفت و پتروشیمی توسعه صنعت فولاد را در برنامه های کلان توسعه دنبال می کند. هدفی که در عین جدیت و اهتمام با مشکلات و مسائل بنیادین مواجه است، این مشکلات را می توان در حوزه زیرساخت ها و تحریم، نا پیوستگی زنجیره تولید، فقدان استاندارد های تولید، فقدان سیاست های ترکیبی و بسته ای ،عدم تجربه در همکاری ها، سیاست گذاری ها، عدم توجه به توانمند سازی نیروی کار و… مشاهده کرد.
هر چند تلاش های زیادی در این خصوص صورت گرفته و می گیرد لیکن تقریبا همه این مشکلات هم چنان وجود دارند و هنوز نتیجه محسوسی در پیگیری خواسته ها به دست نیامده است. حتی گاهی با ورود شوک های غیر قابل پیش بینی بغرنج، شرایط بعضاً پیچیده تر شده است. در این خصوص توفیقاتی قابل توجه کسب نموده ایم و این توفیقات را می توان در فاصله گرفتن از زیان دهی، سود عملیاتی، توسعه محصول و ارتقاء کیفی محصولات مشاهده کرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)