تخلیه انبارهای بازار آهن

تخلیه انبارهای بازار آهن
تخلیه انبارهای بازار آهن

به تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، همانطور که همگان انتظار داشتند بازار آهن این هفته را بدون نوسان و در آرامش کامل طی کرده است. از دلایل این ثبات می توان به کاهش پروژه های عمرانی در ماه های محرم و...

به تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، همانطور که همگان انتظار داشتند بازار آهن این هفته را بدون نوسان و در آرامش کامل طی کرده است. از دلایل این ثبات می توان به کاهش پروژه های عمرانی در ماه های محرم و صفر و قرار گیری در تعطیلات، به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره داشت.

از این رو جمعی از کارشناسان معتقدند که این بازار مدت هاست که رمقی برای افزایش قیمت نداشته و این روند هر روز بیش از پیش جلوه گر می شود البته بی رمقی بازار را نباید با افت مقاومت قیمت آهن در بازار مقایسه کرد بلکه مدت هاست کف قیمت ها در بازار مشخص شده است و شکسته شدن آن قطعا با توان واحد های تولیدی هماهنگی ندارد.

گزارشات حاصله از انبارهای بازار آهن حکایت از کاهش شدید موجودی ها دارد این مطلب بدین معنا نیست که رشد تقاضا سبب تخلیه انبار ها گشته است بلکه می تواند زنگ خطری باشد برای تعطیلی بنگاه ها، کارخانه های تولیدکننده و به  تبع آن بیکاری جماعت کثیری از کارگران، که در صورت رخداد چنین مطلبی قطعا مشکلات بیشتری گریبان گیر وضعیت اقتصادی و معشیت کشور خواهد شد.

حتی خوش خیالی عده ای در رابطه با اعلام وجود تقاضا در بازار داخلی، چندان مورد توجه اهالی بازار قرار نمی گیرد چرا که واقعیت آن است که فروشندگان آهن در بازار مدت هاست عادت به داد و ستدهای موازی و اصطلاحا معاملات انباری داشته اند، حجم فعالیت خود را کاهش داده که نمود عینی آن را در کاهش حجم معاملات مشاهده می توان مشاهده نمود وگرنه ساختمانی که مجوزهای آن اخذ شده و فعالیت عملیاتی آن آغاز شده یا در فاز تخریب یا خاک برداری است, نمی تواند تقاضای واقعی خود را به تعویق اندازد آن هم در شرایطی که تا زمان تغییر فصل فاصله ای باقی نمانده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (3)

  • محمود
    محمود1398/06/20 - 22:01 پاسخ

    خرید ممنوع ، ما منتظر کاهش چشمگیر قیمتها هستیم .

  • مجید
    مجید1398/06/20 - 22:00 پاسخ

    خیلی جالبه !! مدتهاست افزایش قیمت آهن باعث کاهش شدید ساخت و ساز و به طبع اون بیکاری جمعیت کثیری از کارگران شده ، ولی هیچ مسئولی صداش در نیومد و هیچ رسانه ای اظهار نظری در این باره نداشت ولی الان دارن داد میزنن رکود بازار باعث تعطیلی بنگاه های کوچک و موجب بیکاری کارگران میشود !!!!!!! افراد بسیار زیادی هستند که بیش از یکساله پروانه ساخت دریافت کردند ولی شروع به ساخت و ساز نکردند منتظرند که قیمت آهن آلات کاهش پیدا کند ؛ متاسفانه فروشندگان حاضرند ضرر بدهند ولی کاهش قیمت ندهند این لجبازی چه معنایی دارد ؟ مردم با این قیمتها توان خرید ندارند لطفا قیمتها را کاهش دهید ، کاهش چشمگیر ، بهترین قیمت 3000 تومان هست همه منتظریم .

    • فرهاد
      فرهاد1398/06/21 - 18:00

      سلام. دوست عزیز این قیمت را با چه فرمولی حساب میکنی که که 3000 تومان در میاد. آقا با پ پلو نمیشه برنج میخواد.