تداوم روزهای سخت فولاد

تداوم روزهای سخت فولاد
تداوم  روزهای سخت فولاد

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، روزهای پیچیده بازار فولاد هنوز هم ادامه دارد و نگرانی‌ های قیمتی عمیق‌ تر شده و حتی در روز های گرم سال که به ‌صورت سنتی زمانی برای ورود تقاضای فصلی است هم رونق چندانی از مسیر تقاضای واقعی در بازار دیده نمی‌ شود...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، روزهای پیچیده بازار فولاد هنوز هم ادامه دارد و نگرانی‌ های قیمتی عمیق‌ تر شده و حتی در روز های گرم سال که به ‌صورت سنتی زمانی برای ورود تقاضای فصلی است هم رونق چندانی از مسیر تقاضای واقعی در بازار دیده نمی‌ شود.
رفت و برگشت‌ های دلاری هم از یک شوک روانی قدرتمند چیزی کم ندارد مخصوصا در روز هایی که بازار با کاهش قیمت دلار به‌ شدت وارد فاز نگرانی شده و با کاهش قیمت‌ های پیشنهادی تلاش می‌کند یک لاک دفاعی جدید را ایجاد کند.
این درحالی است که بهای برخی مصنوعات فولادی در بازار آزاد انعطاف بیشتری به نسبت واحد های تولیدی از خود نشان می ‌دهند، یعنی بازار سریع ‌تر از خود تولید کننده، کاهش نرخ را در دستور کار قرار می‌دهد. این شرایط یعنی فاکتور ترس جای خود را به خرید های هیجانی و جو روانی رشد قیمت‌ های چند روز اخیر داده است که برای آینده بازار به‌ شدت مضر است زیرا مشخص نیست چه عملکردی از سوی یک یا چند فعال بازار برای کل بازار فولاد چه میزان هزینه در بر خواهد داشت.
البته نرخ ‌های موجود در وضعیتی قرار دارند که نه پتانسیل رشد جدی داشته و نه امکان کاهش قیمت‌ های بزرگی را پیش روی خود متصور می‌بینند. قیمت ‌های پایه در بورس کالا  سد محکمی برای کاهش گسترده قیمت‌ هاست ولی هنوز پتانسیل چند تکانه مثبت و منفی قیمتی را فراهم کرده است. موجودی انبارها نیز به نسبت بالاست آن‌ هم در شرایطی که بخش مهمی از محموله‌ ها وارد فاز زیان شده است. ترس از کاهش  قیمت دلار هم به سکوت در بازار منجر شده و بیش از اثرات واقعی، در فاز روانی ترس از آینده را گسترش می‌دهد. در این شرایط تنها می‌توان نظاره‌گر اوضاع بود شاید گذشت زمان آینده بهتری را ترسیم کند اما نگرانی‌های بزرگ از کاهش قیمت هم وجود ندارد اگرچه تکانه‌های نرخ را نمی‌توان نادیده گرفت.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • حاج علی
    حاج علی1398/05/03 - 10:31 پاسخ

    سلام نمیدونم چرا این کارخانه دارها زالو صفت مثل راد همدان و گل گوهر سیرجان این قدر . در بالا بردن قیمت ها مقاومت می کند ...نمیدونم چرا این مسئولین ما وزارت صمت ..و این ریس جمهور. دوست ندارم قیمت ها بیاد پایین ..در اون اوضاع تحریم ..آهن تولید داخل هست ..گچ و سیمان هم تولید داخل هست ..چرا قیمت ها را پایین نمی یارین تا مردم بتونن قدر خرید پیدا کنند و ساخت ساز شروع بشه ..به خدا مردم ستم دیده و مظلوم گناه دارن ...قیمت ها رو بیارین پایین تا دوباره همه بازار ها رونق بگیره ..و ما مردم هم تا متعادل شدن قیمت توان خرید ندارم ...پس خرید نمی کنیم ..دوستان خرید نکنید . یاعلی