تداوم روند کاهشی قیمت ها در بازار فولاد

تداوم روند کاهشی قیمت ها در بازار فولاد
تداوم روند کاهشی قیمت ها در بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، باتوجه به کاهش قیمت محصولات فولادی در هفته جاری نسبت به هفته گذشته می توان نشانه هایی از کاهش التهابات موجود در بازار فولاد را یافته و احتمال توقف روند افزایش قیمت ها را در بازار داخلی را برآورد کرد...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، باتوجه به کاهش قیمت محصولات فولادی در هفته جاری نسبت به هفته گذشته می توان نشانه هایی از کاهش التهابات موجود در بازار فولاد را یافته و احتمال توقف روند افزایش قیمت ها را در بازار داخلی را برآورد کرد.

کارشناسان بازار فولاد معتقدند که: کاهش قیمت ها در روز های اخیر می تواند دلایلی چون: کسب اطمینان محیطی وکم رنگ تر شدن  بیم و نگرانی از رشد قیمت های جهانی محصولات فولادی در بازارهای بین المللی نسبت به بازار داخلی، عدم رشد نرخ دلار بیش از احتمال برآورد شده تا پایان سال جاری و موج شدیدی از تقاضای شکل گرفته از جو روانی رشد قیمت ها داشته باشد.

بعد از ابطال معاملات میلگرد، لغو عرضه شمش و مقاطع فولادی در بورس کالای هفته گذشته بازار با تغییر جهت طی دو روز به مسیر ثبات بازگشت و جو روانی حاکم بر جامعه که قدرت تصمیم گیری را از فعالان در این صنعت سلب کرده بود حذف شده و فضا برای نقطه ی تقابل عرضه و تقاضا و کسب قیمت تعادلی مهیا تر شده است. شرایطی که می تواند روزنه های امیدی برای تداوم روند کاهشی و بازگشت قیمت میلگرد به کانال ۴ هزار تومان باشد.

تدارک عرضه نقدی در شرایط شب عید  اگر جایگزین عرضه سلف شود به مراتب شرایط معاملات را بهتر خواهد کرد  چرا که عرضه نقدی با تحویل سریع‌تر، بازار را تغذیه می‌کند و باعث می‌شود کارخانه‌ها با تامین مواد اولیه مورد نیاز خود در تعطیلات نوروز نیز بتوانند فعال باشند و به نوعی فرصت‌سوزی نکنند.

با توجه به این شرایط، دلایل خاص دیگری برای افزایش تقاضا  در بازار وجود نداشته، اگرچه هنوز وضعیت صادرات به کشورهای منطقه بدون تغییر در فاز ارزی مثل گذشته به قوت خود باقی مانده و نه تسهیلاتی در مسیر بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشورهای عراق و افغانستان را شاهد هستیم و نه رشد قیمت دلار به اندازه‌ای است که به افزایش محسوس جذابیت صادرات منجر شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (5)

  • محمد
    محمد 1397/12/19 - 10:10 پاسخ

    خدمت ملت عزیز و سازندگان واقعی چندین بار اعلان کردیم که الان موقع مناسبی برای خرید نیست خوشا بحال انانکه از التهابات باز تبعیت نکرده و نمی کنند چونکه ظرف مدتی کوتاه ودر سال۹۸ میلگرد را بر اساس قیمت دی و بهمن ۹۷ خرید خواهند کرد

  • امیر
    امیر1397/12/19 - 10:09 پاسخ

    با سلام بنده در حوزه ی آهن و میلگرد هیچ تخصصی ندارم و قبلا هم هیچ تجربه ی خریدی نداشتم سال پیش اقدام به برداشتن وام مسکن روستایی کردم برا ساخت مسکن ولی همونطور که‌میدونید این وام به این راحتی ها به دست کسی نمی رسه اول باید خودم میلگرد بخرم و شروع کنم به کار تا کم کم پولو به حساب بریزن من کارگر بعد عمری کار کردن به زور تونستم سی میلیون پس انداز کنم منتها تا اومدم میلگرد بخرم قیمتها نجومی شد حالا همه چیز آماده س ولی نمیدونم با اندک سرمایه ای که دارم و میتونم از این و ر و اون ور هم کمی جمع کنم کی باید میلگرد بگیرم ،نمیدونم همین اسفند اقدام به خرید کنم یا صبر کنم برا سال آینده ؟خواهش میکنم دوستانی که تجربه و تخصص دارن راهنماییم کنن 😔

  • Mahdy
    Mahdy1397/12/19 - 10:04 پاسخ

    اهن پرایس محترم چرا نظریات ارسالی را اعلان نمی کنی الان که فضا به نفع مصرف کننده واقعی در حال تعغیر است شما از ثبت نظرات کارشناسی ارسالی در رابظه با وضعیت و فضای پیش رو خود داری میفرمابید چرا؟؟؟؟؟

    • آهن پرایس
      آهن پرایس1397/12/19 - 10:33

      سلام نظرات بعد از بررسی اینکه حاوی الفاظ و کلمات نادرست و دور از ادب نباشند (بدون هیچ سانسوری) منتشر میشه

  • Mahdy
    Mahdy1397/12/19 - 09:58 پاسخ

    سلام .خبر مهم ،،،،،حسب اعلان آگاهان بازار فولاد و میلگرد / مردم عزیز و شهید پرور منتظر باشیدقیمت میلگرد به قیمت دی و بهمن ۹۷ بر می گردد منتظر باشید خریداران واقعی لطفا عجله نکنید متضرر میشوید