تداوم سیگنال کاهشی قیمت آهن

تداوم سیگنال کاهشی قیمت آهن

آنطور که از اوضاع بازار برمی‌آید روند اصلاح قیمت آهن امروز نیز ادامه‌دار است و گویا هدف کوتاه همگرایی بازار میلگرد روی عدد 18 هزار تومان است. اما با این حال تقاضا در بازار آزاد چندان چشمگیر نیست و خصوصی‌ها با اعمال تخفیفات به فروش محصولات فولادی خود اقدام می‌کنند...

آهن پرایس: روند اصلاح قیمت آهن‌آلات با نزدیک شدن به پایان هفته در مسیر اصلاح تثبیت شد؛ به این صورت که تقریبا در کلیه زیرمجموعه‌های بازار قیمت‌ها کاهش یافت و برخی از مبادی فروش هم بدون تغییر قیمت محصولات خود را عرضه کردند.

نرخ دلار نیز بین کانال 39 هزار و 40 هزار تومانی در رفت و برگشت بود به طوری که هر دلار در بازار آزاد، پایان روز گذشته حدود 40 هزار و 410 تومان مبادله شد.

بررسی نوسان نرخ روز آهن آلات

از ابتدای هفته شاهد کاهش کیلویی 500 الی هزار تومانی در بازار میلگرد آجدار هستیم؛ به طوری که کف قیمت میلگرد آجدار به کانال 18 هزار تومانی وارد شد؛ بر همین اساس روز گذشته نیز قیمت میلگرد حدود 100 الی 500 تومان اصلاح شد.

قیمت روز پروفیل در عمده کارخانه‌ها ثابت اعلام شد اما کاهش 200 الی 300 تومانی هم در چند کارخانه مشهود بود؛ به همین ترتیب قیمت انواع لوله‌های مبلی، داربستی، گازی و ... نیز بدون تغییر قیمت عرضه شدند.

نرخ روز نبشی و ناودانی ایرانی و اروپایی نیز همسو با فضای کلی بازار در مسیر اصلاح قرار داشت، بر همین اساس حدود 100 الی 300 تومان کاهش قیمت گزارش شد و شمار زیادی نیز تغییر قیمت نداشتند.

قیمت تیرآهن شاخه‌ای بین 20 الی 150 هزار تومان کاهش قیمت داشت و چند بنگاه نیز تغییر قیمت نداشتند؛ قیمت ورق آهن نیز عمدتا با کاهش 100 الی 300 تومانی همراه بود. انواع ورق سرد نیز روند کاهشی داشت به این صورت که کاهش 100 تومانی در ورق گالوانیزه اعلام شد؛ قیمت ورق روغنی کاهش 100 الی 200 تومانی داشت و ورق رنگی هم با کاهش 300 تومانی همراه بود.

آنطور که از اوضاع بازار برمی‌آید روند اصلاح قیمت آهن امروز نیز ادامه‌دار است و گویا هدف کوتاه همگرایی بازار میلگرد روی عدد 18 هزار تومان است. اما با این حال تقاضا در بازار آزاد چندان چشمگیر نیست و خصوصی‌ها با اعمال تخفیفات به فروش محصولات فولادی خود اقدام می‌کنند.

گزارش‌ها حاکی است که عرضه محصولات فولادی در بورس کالا در پایان هفته حدود 264 هزار و 675 تن برآورد شده است که شامل محصولاتی اعم از میلگرد، نبشی، ناودانی، تیرآهن و تختال SM ست.

از این میزان حدود 199 هزار و 328 تن به میلگرد اختصاص دارد که نرخ پایه آن 17 هزار و 853 تومان در نظر گرفته شده است که بیانگر کاهش 0/8 درصدی نرخ پایه این محصول در مقایسه با آخرین عرضه است.

حدود 13 هزار و 221 تن نیز تیرآهن عرضه می‌شود که نرخ پایه این محصول نیز 17 هزار و 979 تومان برآورد شده گویا در مقایسه با عرضه هفته گذشته افزایش 2 درصدی داشته است.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: بازار آهن در مسیر اصلاح

گفتنی است میزان معاملات شمش در بورس کالا با نرخ بالا و به طور هیجانی و فرمول تعیین قیمت میلگرد، مانع از کاهش قیمت پایه در بورس کالا شده، به همین جهت ممکن است در عرضه امروز جز عرضه‌های اعتباری، در بخش مقاطع طویل معاملات چشمگیری را مشاهده نکنیم.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)