تراز تجاری مثبت فولاد ایران

تراز تجاری مثبت فولاد ایران
تراز تجاری مثبت فولاد ایران

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، برآورد می ‌شود چنانچه امسال حداقل ۲۵ میلیون تن فولاد در کشور تولید شود، با توجه به شرایط رکودی در بخش ساختمان و مسکن و کاهش حجم طرح‌ های عمرانی نسبت چند سال قبل، پس از جذب ۱۵ تا ۱۶ میلیون...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، برآورد می ‌شود چنانچه امسال حداقل ۲۵ میلیون تن فولاد در کشور تولید شود، با توجه به شرایط رکودی در بخش ساختمان و مسکن و کاهش حجم طرح‌ های عمرانی نسبت چند سال قبل، پس از جذب ۱۵ تا ۱۶ میلیون تن فولاد در بازار داخل، حداقل امکان صادرات ۱۰ میلیون تن وجود دارد.
بنا بر اظهارات دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد، امروز فولاد ایران از لحاظ قیمتی به عنوان ارزان ‌ترین فولاد در سطح جهان محسوب می ‌شود و در بین کشور های جهان فقط چینی ‌ها قادر به رقابت با کشور مان هستند و در واقع می ‌توان امسال از مزیت صادراتی این بخش به خوبی بهره برداری کرد. آمار وزارت صنعت و معدن گویای آن است که در سال ۱۳۹۷ در مجموع ۹ میلیارد و ۲۲۶ میلیون دلار صادرات بخش معدن و صنایع معدنی تحقق پیدا کرد که جایگاه این بخش را نشان می ‌دهد. از این رو بر اساس تحقیقات کارشناسان  بازار فولاد، ارزش مالی صادراتِ زنجیره فولاد با دست یابی به رقم ۴.۱ میلیارد دلار، توانسته رتبه نخست را در این بخش به خود اختصاص دهد. اگر در سال جاری  ارزش صادرات بخش فولاد به ۳.۵ میلیارد دلار برسد و واردات این بخش هم  به رقم  ۳.۳ میلیارد دلار نزدیک  شود  می توان این امر را نشان دهنده تراز تجاری مثبت دانست.
فعالان بخش معدن و صنایع معدنی ایران بر این اعتقاد هستند که در زمان تحریم مخاطره صادرات وجود دارد و در واقع هزینه ها را بالا تر خواهد برد، اما می‌ توان صادرات را تداوم بخشید و پیش از این ذخایر معدنی و صنایع مرتبط تا سطح ۱۲ تا ۱۵ میلیارد دلار ارز آوری داشته اند. زنجیره صادرات فولاد در سال ۹۷ با ۱۷ درصد رشد نسبت به سال ۹۶ به چهار میلیارد و ۱۱۸ میلیون و ۱۱۰ هزار دلار رسید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)