ترقی جایگاه ایران در جمع تولیدکنندگان فولاد جهان

ترقی جایگاه ایران در جمع تولیدکنندگان فولاد جهان
ترقی جایگاه  ایران در جمع تولیدکنندگان فولاد جهان

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، درابتدای سال جاری کشور ایران با تولید 12.5 میلیون تن محصولات فولادی بزرگترین تولید کننده در جهان شناخته شده است، که یازدهمین تولید کننده  وسیع محصولات فولادی به شمار می رود. کارشناس بخش فولاد در خصوص میزان رشد تولیدات محصولات فولادی بیان نمود که در 6 ماه اول سال 1396 تولید محصولات فولادی به 9.947 میلیون تن رسیده بود

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، درابتدای سال جاری کشور ایران با تولید 12.5 میلیون تن محصولات فولادی بزرگترین تولید کننده در جهان شناخته شده است، که یازدهمین تولید کننده  وسیع محصولات فولادی به شمار می رود.
کارشناس بخش فولاد در خصوص میزان رشد تولیدات محصولات فولادی بیان نمود که در 6 ماه اول سال 1396 تولید محصولات فولادی به 9.947 میلیون تن رسیده بود، درحالی  که در  اوایل سال 1397  تولید محصولات فولادی ایران با رشد 25.8 درصد همراه بوده است.  


با توجه به افزایش تولید محصولات فولادی در سال 97  طی چند ماه اخیر، افزایش میزان تولید محصولات فولادی با 12 میلیون تن رشد همراه بوده است. این امر نشان می دهد که تولید محصولات فولادی در جهان در اوایل سال 97 نسبت به سال 96 با رشد 4.6 درصد مصادف بوده است.


برحسب آمارهای اعلام شده از سوی کارشناس بخش صنعت فولاد، با توجه به رشد روز افزون محصولات فولادی جهان در سال 97 کشور ایران یازدهمین تولید کننده بزرگ فولاد جهان شناخته شده است به طوری که تولید محصولات فولادی ایران نسبت به کشورهای صنعتی مانند: استرالیا، کانادا، فرانسه، اسپانیا .. و سایر کشورهای دیگر رشد چشمگیری داشته است. همچنین گزارشی از میزان رشد محصولات فولادی در سال 1396  منتشر شده است که طی این گزارش کشور ایران در سال 1396 از سیزدهمین تولید کنندگان  بزرگ فولاد شناخته شده بود، که  در سال 97 توانست با از میان برداشتن دو کشور بزرگ صنعتی مکزیک و اوکراین در جایگاه یازدهم ترقی خود را نشان بدهد.


همچنین در طی چند ماه اخیر کشورهای بزرگ صنعتی فولاد، چین، ژاپن و هند  شناخته شده اند. که در کشور چین با تولید 451 میلیون تن محصولات فولادی از بزرگترین تولید کنندگان فولاد جهان مشهود شده است و ژاپن هم با تولید 52.98 میلیون تن محصولات فولادی جایگاه چشمگیری از خود نشان داد که دومین تولید کنند بزرگ محصولات فولادی در جهان شناخته شد. همچنین در این میان کشور هند با تولید 52.83 میلیون تن محصولات فولادی توانست در جایگاه رتبه سوم ارتقا پیدا کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)