تشدید فشار تحریم ها در بازار فولاد

تشدید فشار تحریم ها در بازار فولاد
تشدید فشار تحریم ها در بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد ایران، این بازار از یک چندگانگی مبهمی رنج می برد. اولین مسئله ابهام آلود در این بازار عدم تناسب بین ظرفیت محصول فولاد میانی و مواد اولیه می باشد ولی عاملی که این عدم تعادل را بسیار برحسته کرده سهم صادرات است. دولت از...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد ایران، این بازار از یک چندگانگی مبهمی رنج می برد. اولین مسئله ابهام آلود در این بازار عدم تناسب بین ظرفیت محصول فولاد میانی و مواد اولیه می باشد ولی عاملی که این عدم تعادل را بسیار برحسته کرده سهم صادرات است. دولت از یک طرف صادرت را تشویق می کند و از طرف دیگر برای کنترل تورم، بازار داخلی را کنترل می کند. 

قطعا اگر اقتصاد ایران درگیر تحریم ها نبود شرایط فعلی بهترین فضا را برای گسترش صنعت فولاد را به وجود اورده بود اما در وضعیت موجود، عده ای از کارشناسان پیشنهاد می کنند که دولت شرایط عبور موقت کالا و صادرات محصول ساخته شده از آن را برای بعضی از کارخانه های بزرگ مثل مبارکه و فولاد خوزستان فراهم کند. کشورهایی که این سیاست را در پیش گرفته اند برای صادرات جایزه صادراتی قرار داده اند، همین طور بعضی از معافیت های مالیاتی را برای این شرایط در نظر گرفته اند اما در کشور ما با توجه به شرایط تحریم و مشکل تامین ارز و مهم تر از ان بروکراسی دولتی، اجازه در پیش گرفتن این راه حل به امثال فولاد خوزستان داده نمی شود. بنابراین، باید در انتظار نشست و نظاره گر منحنی قیمت های فولاد بود.

 تاریخ نشان داده است که به تدریج تولید کنندگان محصولات نهایی از دور خارج خواهند شد و این مسئله با توجه به بار سنگین بخش فولاد روی تسهیلات بانک ها و سیاست های جدید مالیاتی دولت، ممکن است منجر به ایجاد بحران اقتصادی جدیدی برای ایران گردد. یقینا حفظ آرامش در شرایط تحریمی کشور، حمایت از فولاد سازان موجب پایداری تولید، تامین نیاز داخلی کشور و همچنین استمرار صادرات و ارزآوری برای کشور می گردد. که تحقق تمام موارد مطرح شده مدت هاست آرزوی فولادسازان بزرگ کشور و بسیاری از فعالان این حوزه می باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (3)

  • رضا
    رضا1399/04/23 - 17:57 پاسخ

    دارن کاری میکنن که دیگه هیچکی سراغ ساخت نره

  • س
    س1399/04/22 - 14:23 پاسخ

    سلام‌چرا‌قیمت‌میلگرد‌‌میره‌بالا‌ماچه‌گناهی‌کردیم‌

  • احسان
    احسان 1399/04/22 - 10:52 پاسخ

    سلام.واقعیتش من خیلی نگرانم ، بنظرم بهتره یکی به شرکت راد همدان بگه قیمت میلگردش داره نزدیک قیمت هر انس طلا میشه. میترسم یهو به خودش بیاد و ببینه هر روز قیمت میلگرد رو انقد بالا برد ه که از قیمت طلا رد کرده و آبروریزی جهانی بشه. با سپاس