تصمیمات غیر کارشناسی در حوزه بازار

تصمیمات غیر کارشناسی در حوزه بازار
تصمیمات غیر کارشناسی در حوزه بازار

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، پس از گذشت دو ماه از جلسه تنظیم بازار که به همین منظور به میزبانی معاونت معدنی وزارت صمت برگزار شد، به نظر می‌رسد در روزهای آتی شاهد اعلام نهایی قیمت کنسانتره،گندله و آهن اسفنجی باشیم. در دو ماه اخیر کارشناسان حوزه فولاد و معدن، نظرات...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، پس از گذشت دو ماه از جلسه تنظیم بازار که به همین منظور به میزبانی معاونت معدنی وزارت صمت برگزار شد، به نظر می‌رسد در روزهای آتی شاهد اعلام نهایی قیمت کنسانتره،گندله و آهن اسفنجی باشیم. در دو ماه اخیر کارشناسان حوزه فولاد و معدن، نظرات خود را درباره قیمت گذاری مطرح کرده اند و این یکی از مزیت‌ های این دوره بر دوره‌ های دیگر بوده است. فرصتی که معاونت معدنی وزارت صمت برای بررسی انجمن ها و کارشناسان تخصیص داد، شفافیت بیشتری در مدل‌ های محاسبه قیمت ایجاد کرد. قطعا تصمیمی که وزارت صمت در این دوره خواهد گرفت کارشناسی تر خواهد بود و جوانب مختلف موضوع را رعایت خواهد کرد.

فولاد مبارکه خود را پای بند به تصمیمات کارشناسی و فنی می‌داند و هرگونه تصمیم غیر کارشناسی را در التهاب بازار محصولات فولادی مؤثر قلمداد می کند. این شرکت بهترین مدل تعیین قیمت را قیمت گذاری بر مبنای توزیع سود عادلانه براساس هزینه سرمایه گذاری می‌داند. بررسی کارشناسان نشان می‌دهد افزایش قیمت در سال 99 هیچ ‌گونه توجیهی ندارد، از این رو فولاد مبارکه با هرگونه افزایش قیمت مخالف است. کسری کنسانتره و گندله برای فولاد سازان در سال 99 قطعی است. در جدول توزیع مواد سال 99، 3 میلیون کسری کنسانتره وجود دارد که تا 6 میلیون قابل افزایش است و تأمین گندله فولاد سازان هم با توجه به عدم راه اندازی واحد های جدید گندله سازی با اما و اگر همراه است.

سال 99 سال جهش تولید است و مدیریت کسری مواد اولیه فولاد سازان قطعا در جهش تولید مؤثر خواهد بود. معاونت معدنی وزارت صمت در مدیریت بازار آهن اسفنجی تدبیری اندیشید و دلالان را از بازار حذف کرد. در این روش تولیدکننده متعهد است محصول خود را به تولید کننده موجود در زنجیره عرضه کند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)