تعادل در بازار فولاد

تعادل در بازار فولاد
تعادل در بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، محمد ازاد رئیس اتحادیه آهن فروشان در گفتگویی در رابطه با وضعیت آهن و فولاد کشور اظهار داشت: از اوایل سال 96 تا حدود آبان ماه همان سال، قیمت ها در بازار فولاد و اهن با افزایش مواجه شد که این بالا رفتن قیمت ها به دنبال افزایش قیمت در بازار های جهانی اتفاق افتاد. طی این هشت ماه قیمت ها در این دو بازار حدود 70 درصد افزایش یافت و موجب کاهش تقاضا در این بازار ها شد.رئیس اتحادیه اهن فروشان در ادامه افزود

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، محمد ازاد رئیس اتحادیه آهن فروشان در گفتگویی در رابطه با وضعیت آهن و فولاد کشور اظهار داشت: از اوایل سال 96 تا حدود آبان ماه همان سال، قیمت ها در بازار فولاد و اهن با افزایش مواجه شد که این بالا رفتن قیمت ها به دنبال افزایش قیمت در بازار های جهانی اتفاق افتاد. طی این هشت ماه قیمت ها در این دو بازار حدود 70 درصد افزایش یافت و موجب کاهش تقاضا در این بازار ها شد.

رئیس اتحادیه اهن فروشان در ادامه افزود: طی سال 95 این روند معکوس بوده و به دنبال کاهش قیمت هی جهانی، قیمت ها در بازار داخلی کشور نیز کاهش یافت. اما افزایش قیمت در سال 96 و پس از این کاهش قیمت ها موجب شد تا بازار مجددا به یک تعادل برسد.

محمد آزاد، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات با بیان اینکه در سه ماه اخر سال گذشته قیمت ها کاهش یافت، عنوان کرد: به دنبال افزایش میزان تقاضای خرید آهن و فولاد طی سه ماهه پایانی سال برای شروع ساخت و ساز در کشور، شاهد افزایش نرخ ارز در بازار بودیم که موجب بی ارزش شدن پول ملی کشور شد.

آزاد در ادامه با اشاره به جهش قیمت ها در فروردین ماه سال جاری گفت: قیمت ها در فروردین ماه سال جاری به طور غیر منتظرانه ای افزایش یافت که این افزایش قیمت ها به گونه ای بود که قیمت اهن الات در هر کیلو حدود 500 تومان بالا رفت. دلیل این افزایش بی رویه قیمت ها ثبات نرخ جهانی آهن در ۶ ماهه گذشته و نوسان قیمت بین ۱۰ تا ۱۵ دلاری فولاد بوده است.

وی در اخر خاطر نشان کرد: وضعیت بوجود آمده در فروردین ماه و کاهش ارزش ریال کشور و افزایش قیمت دلار موجب شد تا قیمت ها در بازار فولاد بصورتی کاملا محسوس افزایش یابد که این امر باعث شد تا در این بازار رکود حاکم شده و بازا رفولاد وضعیتی نا بسامان داشته باشد. اما این افزایش قیمت ها موجب شد تا بازار های صادراتی فروش مناسبی داشته باشند و درآمد مناسبیاز این افزایش نرخ ارز بدست آوردند.

آزاد در توضیح حجم صادرات فولاد در سال ۹۶ گفت: حجم صادرات فولاد در سال گذشته نزدیک به ۹ میلیون تن بوده و سال ۹۷ پیش بینی می‌شود این حجم به ۱۲ میلیون تن افزایش یابد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)