تعادل قیمت فولاد با اعتماد به عرضه و تقاضا

تعادل قیمت فولاد با اعتماد به عرضه و تقاضا
تعادل قیمت فولاد با اعتماد به عرضه و تقاضا

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد در خصوص وضعیت بازار فولاد طی سال جاری بیان کرد: امسال در حدود 24 تا 25 میلیون تن فولاد در کشور تولید شده که حدودا 13 میلیون تن آن مصرف داخلی بوده است. بنابراین با توجه به روند پیش رو، نباید در خصوص تنظیم بازار نگرانی وجود داشته باشد؛ البته این ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد در خصوص وضعیت بازار فولاد طی سال جاری بیان کرد: امسال در حدود 24 تا 25 میلیون تن فولاد در کشور تولید شده که حدودا 13 میلیون تن آن مصرف داخلی بوده است. بنابراین با توجه به روند پیش رو، نباید در خصوص تنظیم بازار نگرانی وجود داشته باشد؛ البته این نگرانی ها زمانی ایجاد شد که کارخانجات فولادی طی دو سال گذشته با کمبود مشتری در بازار داخلی مواجه شدند و به همین دلیل کالاهای خود را صادر می کردند.

خلیفه سلطان در ادامه افزود: در سال جاری شاهد نوسانات نرخ ارز و آشفتگی بازار بودیم، در حالی که بازار می توانست به راحتی و با آرامش تنظیم شود اما این آشفتگی ها ناشی از عوامل مختلفی همچون ترس از اثرات تحریم و ... به جان بازار فولاد افتاد. در این میان متقاضیان اینطور برداشت کردند که در کشور با کمبود فولاد مواجه هستیم اما به هیچ عنوان در بازار داخلی کمبودی احساس نمی شود و امروز در مسیر آرامش قرار داریم.

وی با اشاره به بورس کالا نیز افزود: نباید این اجازه را بدهیم که عده ای از تعادل سازی اقتصاد بازار ما را دور کنند و موجب افزایش غیرمعقول قیمت ها شوند؛ به همین دلیل پیروی از اقتصاد بازار و مکانیسم عرضه و تقاضا تنها مسیر ایجاد تعادل در بازار است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز طی گفتگویی در مورد مکانیسم عرضه و تقاضا بیان کرد: اعتماد به مکانیسم عرضه و تقاضا روش ایجاد تعادل در بازار است؛ بطوریکه در بازه های زمانی مختلف برخی محدودیت ها در روند عرضه و تقاضا و قیمت فولاد در بورس کالا، اثرات دلخواه به دست نیامد اما هنگامی که محدودیت قیمت گذاری در بورس برطرف شد، شاهد بهبود قیمت ها بودیم.

منصور یزدی زاده در ادامه افزود: پس از رفع محدودیت های قیمت گذاری و برداشتن سقف رقابت، قیمت بین بورس کالا و بازار آزاد به یکدیگر نزدیک شد و این نتیجه مطلوب، حاصل اعتماد به مکانیسم عرضه و تقاضا در بورس کالا بوده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)