تعرفه های وارداتی نباید کاهش یابند!

تعرفه های وارداتی نباید کاهش یابند!
تعرفه های وارداتی نباید کاهش یابند!

اخیرا مدیر عامل فولاد ویان در طی یک بیانیه ای اعلام کرده است : اکثر کشور بمنظور حمایت کردن از تولیدات داخلی و رونق دادن به بازار های داخلی خود اقدام به تعیین یا افزایش تعرفه های وارداتی شمش می کنند که این امر در مواردی خاص می تواند مفید باشد. زیرا در صورتی که تولید کنندگان داخلی قادر به تولید و عرضه به میزان لازم نباشند، کشور با مشکلاتی مواجه خواهد شد. البته از سویی دیگر، با کاهش دادن تعرفه های وارداتی یا حذف آن

اخیرا مدیر عامل فولاد ویان در طی یک بیانیه ای اعلام کرده است : اکثر کشور بمنظور حمایت کردن از تولیدات داخلی و رونق دادن به بازار های داخلی خود اقدام به تعیین یا افزایش تعرفه های وارداتی شمش می کنند که این امر در مواردی خاص می تواند مفید باشد. زیرا در صورتی که تولید کنندگان داخلی قادر به تولید و عرضه به میزان لازم نباشند، کشور با مشکلاتی مواجه خواهد شد. البته از سویی دیگر، با کاهش دادن تعرفه های وارداتی یا حذف آن، صنعت کشور با مشکلاتی رو به رو می شود که به آسانی جبران پذیر نخواهد بود.

وی همچنین افزود: در حال حاضر ما دنبال آن هستیم تا علت اینکه اخیرا اعلام شده "بازار فولاد ایران کمبود دارد و موضوع حذف تعرفه های وارداتی" را در یابیم. زیرا در ماه های گذشته بازار فولاد ایران با مازاد عرضه رو به رو بود و به همین علت قیمت های بازار داخلی همگام با قیمت های جهانی رشد نکرد. به دلیل همین موارد، جلساتی در انجمن تولید‌ کنند گان فولاد ایران تشکیل شد. در این جلسه مذکور قرار شد تا تولید کنند گان فولاد طوری کار کنند تا به طرف دیگری در زنجیره تولید فولاد آسیبی نرسد.

حاجی شفیعی ادامه داد: اگر دولت ما اقدام به کاهش یا حذف تعرفه های وارداتی بکند، در آینده ای نه چندان دور بازار فولاد ایران با مازاد عرضه و افت شدید قیمت ها رو به خواهد شد. زیرا در صورت کاهش تعرفه های وارداتی به کشور، واردات شمش با یوزانس یکساله با سهولت بیشتری انجام می گیرد. این موضوع در حالی است که از سوی دیگر تولید کنند گان داخلی فولاد به راحتی در حال پاسخ گویی نیاز های بازار هستند و به راحتی عرضه را انجام میدند و با واردات شمش، میزان عرضه نیز دو چندان خواهد شد. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)