تعطیلات نوروزی بازار فولاد

تعطیلات نوروزی بازار فولاد
تعطیلات نوروزی بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بررسی تاثیر دو مصوبه اخیر وزارت صمت برای فعالیت بازار فولاد حاکی از توقف  اعلام قیمت ها در بیش از نیمی از مبادیی فروش و تولیدی  است. توقفی که نشأت گرفته از تعطیلات نوروزی پیش روی نیز که عاملی در متوقف شدن عملیات انبارگردانی و حسابرسی نیز...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بررسی تاثیر دو مصوبه اخیر وزارت صمت برای فعالیت بازار فولاد حاکی از توقف  اعلام قیمت ها در بیش از نیمی از مبادیی فروش و تولیدی  است. توقفی که نشأت گرفته از تعطیلات نوروزی پیش روی نیز که عاملی در متوقف شدن عملیات انبارگردانی و حسابرسی نیز می شود، باشد.

مشاهده روند قیمت ها در دو روز اخیر نیز نشان از ثبات در بازار و آرامش در معاملات داشته که این اتفاق می تواند تحت تاثیر دستور العمل مصوبه وزارت صمت، کاهش شدیددر نقل و انتقال بار و محدودیت تردد ماشین های سنگین  در ایام تعطیلات نوروزی باشد.

مصوبه ای که موضاعاتی پیرامون ممنوعیت صادرات محصولات نهایی چونمیلگرد آجدار، عدم ارزان فروشی صادراتی توسط تجار و واسطه ها و هم چنین انسداد مسیر حراج کالای ارزان قیمت داخلی بصورت ریالی و انتقال آن به کشور های همجوار در کنار کاهش تقاضای داخلی را پوشش می دهد.

مصوباتی این چنینی موجی از نگرانی را در میان تجار و واسطه ها در این بازار ایجاد کرده که صادرات آنها با  وجود محدودیت های موجود درمحصولات فولادی چون شمش و تختال شرایط سختتری چون ممنوعیت صادراتی  را نیز در پی خواخد داشت. بعد از کشف نرخ پایه عرضه محصولاتورق در بورس کالا، که بر حسب تابعی از نرخ رقابت شده معاملات قبلی بوده سبب شد تا افزایش قیمت ها بیش از بازار جهانی در بورس کالا نشان داده شود. این مکانیزم توانست، نرخ پایه عرضه برای این محصولات را نهایتا در مرز قیمتهای جهانی ثابت نگه دارد. مکانیزمی که در بازار فولاد، ، قطعا از بروز برخی التهابات و تقاضای بی مورد و کاذب در بازار داخلی و در سال جدید جلوگیری می کند؛ مضاف بر اینکه راههای صادراتی برای تولیدکنندگان کشور همچنان باز و بدون محدودیت برای تمامی محصولات فولادی مطابق با روندی مشخص و تعریف شده، میسر می کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)