تعطیلی زود هنگام صنایع پایین دست

تعطیلی زود هنگام صنایع پایین دست
تعطیلی زود هنگام صنایع پایین دست

فشار تقاضای محصولات فولادی زمانی با افزایش روبه‌رو شد که این بازار، توانایی اخذ مجوز‌های کافی برای واردات و تامین مواد اولیه مورد نیاز خود نداشته و کماکان صنایع پایین‌دست از تامین مواداولیه...

فشار تقاضای محصولات فولادی زمانی با افزایش روبه‌رو شد که این بازار، توانایی اخذ مجوز‌های کافی برای واردات و تامین مواد اولیه مورد نیاز خود نداشته و کماکان صنایع پایین‌دست از تامین مواداولیه مورد نیاز بنگاه تولیدی خود محروم بوده و این رنجی است که به بنگاه‌ها تحمیل شده است.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، قیمت آهن آلات طی هفته‌ های گذشته با روند صعودی تندی مواجه شده‌ و همین موضوع عاملی برای تشدید نگرانی صنایع پایین دست گشته است.

کارشناسان معتقدند که در آخرین روز‌های معاملاتی سال، التهابات و برخی نوسانات غیرمعمول، نوعی تنش به بازار فلزات تحمیل کرده است و هم چنین افزایش تقاضای کاذب، بازار فلزات را تحت‌الشعاع قرار داده است. از سوی دیگر باید توجه داشت تحت تاثیر فشار های سیاسی و تحریم های صورت گرفته توسط دولت آمریکا علیه ایران، صنایع داخلی مسیر نوینی برای داخلی‌سازی را در پیش گرفته اند‌ و بازار مصرفی برخی محصولات مانند ورق فولادی نیز به‌واسطه تولیدکنندگان بزرگی همچون خودرویی‌ها و تولیدکنندگان لوازم‌خانگی دستخوش تغییرات و افزایش تقاضا گشته است.

اکنون که کمبود بازار راهکاری به اسم "واردات" ندارد، فشار تقاضای محصولات فلزی زمانی با افزایش روبه‌رو می شود که این بازار توانایی اخذ مجوز‌های کافی برای واردات و تامین مواد اولیه مورد نیاز خود را نداشته و کماکان صنایع پایین‌دست از تامین مواد اولیه مورد نیاز بنگاه تولیدی خود محروم باشند. این رنجی است که به بنگاه‌ها تحمیل شده است.

فعالان صنعت فولاد با انتقاد از اینکه حضور واسطه‌ها و دلالان را در بازار نمی‌توان انکار کرد، اذعان داشتند که: یکی از عوامل افزایش تقاضای کاذب و رشد نرخ‌ها حضور دلال و سفته‌باز‌هایی هستند که در تمامی بازار‌ها حضور دارند و سود ناشی از این رشد قیمت‌ها به جیب دلالان می‌رود؛ اما نباید از این مطلب نیز گذشت که شرکت‌های فولادی در صنایع بالا دستی نیز از رشد نرخ‌ها سود برده و می‌توانند سودآوری بنگاه خود را مثبت کنند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (8)

  • مهدی شادمند
    مهدی شادمند1398/12/06 - 10:43 پاسخ

    سلام شروع تهاتر اهن الات با املاک نشانه روند نزولی قیمت در روزهای اینده است فقط میگویم نخرید ارزان میشود

  • محمدی
    محمدی1398/12/03 - 18:27 پاسخ

    نوید قیمت ۷۰۰۰ تومنه دادم بهتون ولی قیمت پایه همون ۶۵۰۰ هست وبالاتر از ۷ نمیشه انتظار برای مصرف کننده یعنی ضرر

  • امیرحسین
    امیرحسین 1398/12/02 - 16:17 پاسخ

    اگر زنده موندیم چشم

  • سعید میرشاهی
    سعید میرشاهی1398/12/02 - 14:34 پاسخ

    عزیزم کرونا ربطی به جیب گشاد فروشندگان ندارد .ولی چیزی که مشخصه دو بازار اهن و فولاد از اوایل 99سقوط ازاد شدیدی دارد و هر که مالش حلاله فعلا اهن و خودرو نخره .مثلا خودرو تو هر خیابون شش تا نمایشگاهه و تو ه نمایشگاه حداقل شش تا خودرو فروشی و فعلا قیمت کزایی میگن ولی وقتی متوجه بشن مبارکه و خودرو ساز داره تولید میکنه میریزه به دستو پاشون شروع میکنن التماس مشتری ها

  • امیرحسین
    امیرحسین1398/12/01 - 18:33 پاسخ

    اگر زنده موندیم

  • امیر
    امیر1398/12/01 - 10:33 پاسخ

    با ورود کرونا آهن به شدت پایین خواهد آمد....لطفا از خرید صرف نظر کنین

    • علی
      علی1398/12/01 - 17:15

      مگه کرونا بدادمون برسه ،!!

    •  سامان۰۰
      سامان۰۰1398/12/01 - 22:40

      اخه کرونا چه ربطی به اهن داره