تعیین نرخ مشخص برای محصولات فولادی

تعیین نرخ مشخص برای محصولات فولادی
تعیین نرخ مشخص برای محصولات فولادی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی چند روز گذشته قیمت محصولات فولادی و فلزات در بورس کالا با مشکلات متعددی مواجه شد و بسیاری از فعالان بازار و متقاضیان مصرفی شاهد این اتفاقات ناگوار بودند. در این میان کارشناسان صنعت فولاد راجع به اتفاقات گذشته در بازار بورس اعلام کردند که رئیس اتحادیه آهن فروشان در شهر تهران نامه ای در خصوص مشکلاتی که برای قیمت گذاری فلزات در بورس کالا به وجود آمده به مدیرعامل بورس کالا

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی چند روز گذشته قیمت محصولات فولادی و فلزات در بورس کالا با مشکلات متعددی مواجه شد و بسیاری از فعالان بازار و متقاضیان مصرفی شاهد این اتفاقات ناگوار بودند. در این میان کارشناسان صنعت فولاد راجع به اتفاقات گذشته در بازار بورس اعلام کردند که رئیس اتحادیه آهن فروشان در شهر تهران نامه ای در خصوص مشکلاتی که برای قیمت گذاری فلزات در بورس کالا به وجود آمده به مدیرعامل بورس کالا ارسال کرد،  تا جلسه ای برای قیمت محصولات فولادی و فلزات در حضور نماینده های تولیدکننده و توزیع کننده برگزار شود . طبق شنیده ها متن نامه حاکی از آن است که به جای  اینکه قیمت های پایه محصولات فولادی در بازار  مطرح شود،  قبل از آن در جلسه در حضور نماینده دولت و نماینده بورس تعیین شود. همچنین قیمت پایه محصولات فولادی بر اساس نرخی که در روز گذشته در بازار معامله شده است  به عنوان نرخ پایه روز بعد تعیین می شود.  


محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن فروشان اظهار کرد: مقرراتی که نرخ پایه بر اساس آن تعیین می شود باید طبق اصول خاصی رعایت شوند؛ به طوری که وقتی خبری از  نرخ پایه محصولات  فولاد در بازار منتشر شد  باید میزان حداکثر نوسان قیمت گذاری آن هم مشخص شود. همچنین نوسان قیمت های محصولات فولادی حدود 15 درصد در یک روز برای بازار  بورس کالا معقول نیست و باید نوسان قیمت تا 3درصد کاهش یابد. تغییر و تحولات گسترده بازار بورس بخاطر افزایش سرسام آور قیمت های محصولات فولادی معقول نیست . 

رئیس اتحادیه آهن فروشان در خصوص روند صعودی بازار محصولات فولادی بیان نمود: علت افزایش قیمت های محصولات فولادی و فلزات، تولیدکنندگان محصولات هستند که قیمت های محصولات را با توجه به قیمت پیشنهادی خود تعیین می کنند و بدون در نظر گرفتن قوانین خاص به این روال ادامه می دهند. متاسفانه این نحوه ی قیمت گذاری در بورس کالا معقول نبوده و ادامه این روند در بازار بورس کالا پیامدهای ناگواری را به بار خواهد آورد اگرچه این روند به نفع تولیدکنندگان بوده اما  موجب  دغدغه و نارضایتی بسیاری از متقاضیان مصرفی شده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)