تعیین کف و سقف قیمت ها

تعیین کف و سقف قیمت ها
تعیین کف و سقف قیمت ها

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، موضوعات تخصصی تنظیم بازار ابتدا در کمیته تخصصی فولاد مطرح می ‌شود و پس از این که موارد در کمیته مطرح و به تصویب رسید، مصوبات را برای ستاد تنظیم بازار ارسال می‌کنند. تا زمانی که ستاد تنظیم بازار، مصوبات کمیته تخصصی فولاد را تصویب...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، موضوعات تخصصی تنظیم بازار ابتدا در کمیته تخصصی فولاد مطرح می ‌شود و پس از این که موارد در کمیته مطرح و به تصویب رسید، مصوبات را برای ستاد تنظیم بازار ارسال می‌کنند. تا زمانی که ستاد تنظیم بازار، مصوبات کمیته تخصصی فولاد را تصویب نکند، این مصوبات قابلیت اجرایی ندارد. در جلسه اخیر کمیته تخصصی فولاد، چند موضوع مهم مشخص شد، ابتدا در حوزه صادرات فولاد مقرر شد که موانعی در این مسیر ایجاد نشود و صادرات ورق سرد و گرم منوط به تامین نیاز داخل باشد.

در خصوص شمش فولاد نیز مقرر شد، ابتدا نیاز داخل تامین شود و سپس صادرات انجام شود. این موضوع باعث می‌شود که سهمیه بندی و موضوع کمبود ارز تا حدودی برطرف شود و حتی شاید در تعادل قیمت‌ ها نیز تاثیرگذار باشد. در خصوص موضوع ارز نیز، یکی از موضوعاتی که تاکید فراوانی بر آن وجود دارد، بازگشت ارز حاصل از صادرات زنجیره فولاد است و هر واحدی که ارز حاصل از صادرات را به کشور برنگرداند، به هیچ عنوان حق صادرات محصولات فولادی را نخواهد داشت.

سهمیه‌ های بهین ‌یاب با هدف حذف تقاضا های کاذب و شفاف‌ سازی تقاضای واقعی، باید مورد بازنگری قرار گیرد که این موضوع به تصویب رسید. فعال شدن رینگ صادراتی بورس کالا مصوبه ای بود که به واسطه آن بخش صنایع پایین دستی محصولات خود را  صادر و تامین مواد اولیه خود را از طریق رینگ صادراتی خواهند داشت.

موضوع مهم دیگر تعیین کف و سقف قیمت‌ ها در بورس کالا است؛ کف قیمت پایه شمش، حدود ۸۸ درصد متوسط هفتگی نرخ فوب صادراتی ایران در نرخ ارز نیما تعیین شده است و حداکثر قیمت میانگین نیز میانگین هفتگی نرخ فوب صادراتی ایران است. امید بر اینکه با این بحث‌ ها شاهد کم شدن تنش‌ ها از زنجیره فولاد باشیم.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)