تغیرات قیمت در بازار سنگ آهن

تغیرات قیمت در بازار سنگ آهن
تغیرات قیمت در بازار سنگ آهن

قیمت سنگ آهن در طول یک ماه گذشته بسیار نوسان داشت و بالا و پایین های زیادی را متحمل شد. به گونه ای که در هفته های اول سال جاری از 56 دلار تا 90 دلار تغیرات قیمت داشته است. لازم به ذکر است که این اتفاق در بازار سنگ آهن دلیل های متفاوتی دارد که یکی از بزرگ ترین علت ها می تواند سپری شدن یک دوره طولانی از قیمت ها باشد. دلیل دوم نیز که باعث ضعف بزرگی در بازار سنگ آهن شده است، حجم انبوهی از واردات سنگ آهن است که از کشور هایی مانند برزیل و استرلیا 

قیمت سنگ آهن در طول یک ماه گذشته بسیار نوسان داشت و بالا و پایین های زیادی را متحمل شد. به گونه ای که در هفته های اول سال جاری از 56 دلار تا 90 دلار تغیرات قیمت داشته است. لازم به ذکر است که این اتفاق در بازار سنگ آهن دلیل های متفاوتی دارد که یکی از بزرگ ترین علت ها می تواند سپری شدن یک دوره طولانی از قیمت ها باشد. دلیل دوم نیز که باعث ضعف بزرگی در بازار سنگ آهن شده است، حجم انبوهی از واردات سنگ آهن است که از کشور هایی مانند برزیل و استرلیا وارد میشوند که این امر موجب شده تا میزان عرضه بر تقاضا برتری پیدا کند. هر چند که این وضعیت باعث شده تا شکننده بودن بازار کمی بهبود یابد اما گفتنی است که این شرایط در کنار ضعف نسبی قیمتی در بازار جهانی فولاد شرایط شکننده‌ ای را برای بازار سنگ‌ آهن به وجود آورده است.

با وجود این تفاسیر لازم به ذکر است که هم اکنون وضعیت سنگ آهن تغیر کرده است و قیمت ها در این بازار ثابت شده اند. در اخر هفته ی گذشته قیمت سنگ آهن وارداتی در چین در 68 دلار هر تن سی اف آر برای خلوص 62 درصد در حالت ثبات مانده است و تغیری نداشته است. به دلیل آنکه در بازار فولاد چین کاهش قیمت به وجود آمده است و بازار فولاد در این کشور دچار افت قیمت شده است، و از طرف دیگر نیز کارخانه ها با موجودی کافی و زیاد انبار خود مواجه هستند فعلا فقط در حال برسی کردن بازار هستند.

پیش بینی میشود در روز های آتی نیز شاهد کاهش قیمت اندکی نیز باشیم. دلیل این پیش بینی منفی شدن و بازار فولاد چین و بالا رفتن موجودی سنگ آهن در چین می باشد. گفتنی است که در بازار داخلی چین قیمت بیلت حدود 3 دلار کاهش داشته و در بورس شانگهای چین نیز قیمت میلگرد افت 4 دلاری را تجربه کرده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)