تغییر رفتار بازار فولاد

تغییر رفتار بازار فولاد
تغییر رفتار بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد؛ یکی از بازارهای مهم جهانی که  طی هفته های اخیر شاهد التهابات آن بودیم، بازار فولاد است. بررسی ها نشان می دهد که با کاهش رشد اقتصادی چین، زیان های قابل توجهی برای آمریکا به وجود آمده است. طبق گزارش های منتشر شده قیمت میلگرد آجدار در بورس شانگهای با افت 2 درصدی همراه بوده است اما کارشناسان بر این باورند که محدودیت های چین به تنهایی بر بازار فولاد و آهن آلات اثر نگذاشته است و باید به

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد؛ یکی از بازارهای مهم جهانی که  طی هفته های اخیر شاهد التهابات آن بودیم، بازار فولاد است. بررسی ها نشان می دهد که با کاهش رشد اقتصادی چین، زیان های قابل توجهی برای آمریکا به وجود آمده است. طبق گزارش های منتشر شده قیمت میلگرد آجدار در بورس شانگهای با افت 2 درصدی همراه بوده است اما کارشناسان بر این باورند که محدودیت های چین به تنهایی بر بازار فولاد و آهن آلات اثر نگذاشته است و باید به تعرفه های تجاری موجود توجه بیشتری داشت.

با نگاهی به محصولات معدنی نیز می توان به این نتیجه رسید که قیمت سنگ آهن و زغال سنگ نیز تحت فشار هستند و روند کاهشی را طی می کند. معامله گران بخش فولاد در رابطه با این موضوع می گویند، نبرد تجاری فعلی می تواند تولیدات صنعتی را تحت تأثیر قرار دهد بخصوص در بخش فولاد که این روزها با تغییرات چشمگیری همراه بوده است. 

به عنوان مثال میزان تولید روزانه فولاد در چین حدود هزار و نهصد تن کاهش را تجربه کرده، بدین معنی که این روند کاهشی می تواند سیگنال هایی را به بازار مخابره کند و تمامی مقاطع را تحت تأثیر قرار دهد. در مقابل آمارهای منتشر شده از بخش آهن و فولاد آمریکا کمی متفاوت است. بر اساس این آمارها میزان تولید فولاد در آمریکا طی هفته گذشته با افزایش 21 هزار تنی همراه بوده است. برخی  کارشناسان معتقدند که رسیدن به ظرفیت بالای 90 درصد در کارخانه های بزرگ آمریکا می تواند بر تولید کل فولاد این کشور تأثیر بگذارد بنابراین فولاد جهانی دستخوش تغییر و تحول می گردد.

این تغییرات در بخش فولاد در ایران هم کاملا مشهود است بطوری که طی ماه گذشته قیمت های مقاطع فولادی فراز و نشیب شدیدی را تجربه کرد. با توجه به تعرفه های جدید در صنعت فولاد، نمی توان پیش بینی دقیقی از آینده این بازار داشت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)