تغییر فار قیمت در بازار فولاد

تغییر فار قیمت در بازار فولاد
تغییر فار قیمت در بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، روند افزایشی بهای مصنوعات فولادی در بازار آزاد بعد از یک وقفه محدود باز هم ادامه یافته است و شاهد رشد مستمر نرخ در این بازار بوده ایم؛گویی قرار نیست بازار فولاد به یک سقف قیمتی برسد. میلگرد در بازار آزاد با احتساب مالیات ارزش‌افزوده به سادگی بالاتر...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، روند افزایشی بهای مصنوعات فولادی در بازار آزاد بعد از یک وقفه محدود باز هم ادامه یافته است و شاهد رشد مستمر نرخ در این بازار بوده ایم؛گویی قرار نیست بازار فولاد به یک سقف قیمتی برسد. میلگرد در بازار آزاد با احتساب مالیات ارزش‌افزوده به سادگی بالاتر از ۶ هزار تومان در هر کیلوگرم در حال نوسان است و این روند افزایشی تاکنون ادامه داشته است اما و اگرهای فاز عرضه و حجم معاملات و قیمت کشف شده در بورس‌ کالا هنوز به قوت خود پایدار است و در نهایت بورس و بازار با یک سیکل رفت و برگشتی اثر صعودی یکدیگر را با یک وقفه زمانی تقویت می‌کنند.

این شرایط اگرچه از لحاظ رکورد های قیمتی بی‌ سابقه است ولی وضعیت بازار فولاد و شیوه رشد قیمت ‌ها، اگرچه نمی توان گفت بی‌سابقه ولی کم ‌سابقه است. شتاب رشد قیمت‌ها به شدت بالاست و بعد از یک عقبگرد مقطعی در اوایل هفته گذشته شاهد جریان افزایشی جدیدی هستیم که گویی با وقفه ابتدای هفته، انگار قدرت جدیدی برای رشد قیمت ‌ها پیدا شده و رکورد پیشین را هم در هم شکسته و به فکر رکورد شکنی‌ های جدیدی است. این وضعیت همان‌گونه که بیان شد کم‌ سابقه است و باید دلیل اصلی آن را نه تنها در فاز عرضه بلکه بیش از آن در فاز تقاضا جست‌ و جو کرد.

تا زمانی که التهاب خرید با افزایش روز شمار تزریق نقدینگی به بازار فولاد در جریان است، مدیریت بازار را بهتر است فراموش کنیم؛ آن‌ هم در شرایطی که سیگنال‌ های روانی هم چون نوسان قیمت آزاد ارز و ذهنیت‌ های عجیب از دورنمای بازارها به تداوم رشد قیمت‌ ها منتهی شده است. البته جو روانی آن‌ هم در قیمت‌ های بالای فعلی اغلب تاریخ مصرف محدودی داشته و نمی‌توان به استمرار رشد قیمت‌ ها با قطعیت نگریست. موجودی انبارها هم ‌اکنون در کنار رشد قیمت‌ها به یک رکورد جدید نیز دست یافته است و همین داده در صورت تغییر فاز قیمت‌ها در بازار می‌تواند بلای جان بازار فولاد باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • اسماعیل
    اسماعیل1398/12/03 - 13:20 پاسخ

    نوسان قیمت دلار کمبود مواد اولیه افزایش قیمت بنزبن ترور سردار سلیمانی ویروس کرورنا FATF قیمت میلگرد به این بهانه ها از 4200به 7000تومان رسید؟ بهونه بعدی چیه خدا میدونه؟