تغییر فاز قیمت در بازار

تغییر فاز قیمت در بازار
تغییر فاز قیمت در بازار

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، به اظهارات کارشناسان بازار فولاد آرامش نسبی قیمتی اواخر هفته گذشته نشان می‌ دهد که گویی بازار فولاد با یک سرعت‌ گیر جدید رو به‌ رو شده و آن قیمت خرید است. اغلب محموله‌ های موجود در بازار داخلی که نه تغییر...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، به اظهارات کارشناسان بازار فولاد آرامش نسبی قیمتی اواخر هفته گذشته نشان می‌ دهد که گویی بازار فولاد با یک سرعت‌ گیر جدید رو به‌ رو شده و آن قیمت خرید است. اغلب محموله‌ های موجود در بازار داخلی که نه تغییر کیفیت داده و نه مورد معامله و حمل مجدد قرار گرفته ‌اند، فاصله قیمتی چندانی با نرخ‌ های فعلی ندارند و می‌‌ تواند به ‌عنوان یک کف قیمتی به شمار رود.

از این رو هیچ بعید نیست که در روز های سخت فعلی از لحاظ تولید و فروش، برخی مشکلات مالی تجار و کارخانه ‌ها برجسته ‌تر از قبل شده که به نگرانی‌ های جدیدی دامن بزند ولی اوضاع بازار فولاد می‌ تواند در یک آرامش نسبی تداوم یابد. شاید ثبات نسبی قیمت ‌ها بتواند بهترین چشم ‌انداز قیمتی برای بازار فولاد باشد ولی در نهایت بازار است که برای همه تعیین تکلیف خواهد کرد و تنها می‌ توان رخداد های موجود در بازار را مورد بررسی قرار داد تا شاید پیش‌ بینی دقیق ‌تری از اوضاع را بتوان ترسیم کرد.

نکته دیگر تاثیر پذیری گسترده بازار فولاد از داده‌ های حاشیه ‌ای یا بعضا سیاسی بود که التهاب جدیدی را در این بازار رقم زد. این رفتار قیمتی یعنی هیجان خرید و رشد نرخ سریع‌ تر و شدید تر از حد انتظار بود و البته با تغییر فاز اوضاع، در هفته گذشته مشاهده شد. این رخداد یک نگرانی جدی در بازار فولاد به‌ شمار می‌ رود و نشان می‌ دهد که این بازار مهم داخلی بیش از سایر بازارهای مشابه نسبت به داده‌ های جانبی در بازار واکنش نشان می ‌دهد.این سیگنال به خودی خود یک نگرانی جدی است زیرا داده‌ های غیر بنیادین و حتی غیر اقتصادی بر نوسان قیمت‌ ها اثر گذاشته و هیچ بعید نیست که این بازی ‌ها به مرور زمان باز هم تداوم یابد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (3)

  • ایمان
    ایمان1398/10/28 - 23:16 پاسخ

    سلام. یک نفر از دوستان خبره لطفا با توجه به همه ی جوانب بگه که ایا خرید کنیم یا نه . ایا بازار بهتر میشه. لطفا یک نفر به صورت کا شناسانه یک خبر بده ممنون میشم.

  • اسماعیل
    اسماعیل1398/10/28 - 10:50 پاسخ

    سلام بااین شرایط که هر ماه یک افزایش شدید و گاهی کاهش نسبی داریم می ترسم قیمت آهن نزدیک به قیمت طلا بشه. وقتی قیمت تخم مرغ یا گوجه بالا یا پایین میره کلیه نهاد ها بازرسی کل کشور میان در گیر میشن.ولی تو بازار آهن فکر کنم همه آزادن هروز یه قیمت بدن بدونه هیچ دلیلی ونطق.

  • محسن
    محسن1398/10/28 - 10:35 پاسخ

    دوستان اکنون خرید کنیم با توجه شرایط سیاسی یا سال بعد اواخر فروردین ماه و اجرایی تحریم ها؟